Gyver løs på en ny etappe!

 

Sånn! Da er jeg sånn ca ferdig med “sutringa”. 
Mistet litt piffen i går, og var møkk sliten etter lite søvn, mye grubling og bittelitt frykt for det som ligger foran oss nå. Litt følelsen av “rykk tilbake til start”…Mars-følelsen. Løpe hjem og låse dørene osv..

Etter en god natts søvn er jeg igjen klar for å gå løs på en ny etappe. Ny Coronoa-etappe…
Den “innbilte covid-(p)syken” som lå på skyhøyt nivå i går, er i dag på vikende front. Ikke noe snørrete i det hele tatt.. Og den KANSKJE bittelitt såre halsen i går viste seg å være bare litt sår tunge i stedet for… Men vanskelig å definere hvor vondtene sitter når det lurer virus i hver busk her i byen.

 

 

Livet blir igjen KUN hjemmekontor! Hvor lenge aner jeg ikke. Det er jo det som kan ta LITT gnisten fra en sånn i utgangspunktet. Skal jeg sitte her i en måned, eller tre? Ingen som kan svare på det.. SÅ…derfor er jo heller ikke DET noe å sitte å sutre for. Blir jo ikke noe bedre av DET!

Jeg tenker derfor at det er bare å ta i bruk kreativiteten igjen. Kle meg ut, få fart på Salt og  Pepper. Komme meg UT, med rotten-tottene under armen,  og med kamera i hånden. Lage morsomme bilder som kan brukes både til undervisning og privat. 

 

 

I dag har jeg vært ute og sett på hvordan verden ser ut. 
Det snør litt, og regner litt. Jeg håper det blir MASSE snø! Det er ypperlige forhold for både mus og meg!

Ellers er verden stille. Lite folk ute. Kafeene fremdeles åpne, men bare til takeaway. Kan få kjøpt seg en kanesnurr eller to, og ta med hjem. Lykke! 

 

 

 

 

Hva styrer du med i dag?

 

 

#byliv #corona

19 kommentarer
    1. Du har ikke noen spillkonsoller som du kan slå ihjel tid med hvis dagene fremover blir for lange og kjedelige da? (:

      Jeg kan sikkert anbefale noe til deg jeg som kan passe din smak. ^^

    2. Godt å høre at du har funnet tilbake til optimismen! <3 Med munnbind og spriting av hender så kan man føle seg ganske så trygg tror jeg. Håper den store nedstegningen begrenser smitten så mye at man fortere kan komme tilbake til normalen. Viktig å gjøre ting man liker på fritiden, – her går det i strikking av sjal + at jeg har kjøpt heklegarn til julegardiner. Nå har jeg akkurat kost meg med fylte terteskjell til lunsj, nam! 😀

    3. Flott å se at optimismen er tilbake.
      Jeg tror ikke vi skal tenke så alt for langt frem av gangen. En uke på hjemmekontor det går. – og så tar vi en ny uke når den kommer.
      Vi er ikke omfattet av de strenge reglene hos dere. Heldigvis. Men vi kan ikke reise til Oslo. Litt vondt. Jeg skulle så gjerne vært i bursdag hos en ensom Oslobeboer i neste uke Vurderer å bestille frokost på døra på bursdagen hans, eller noe annet kos.

    4. God morgen!
      Ja så var man i gang igjen på ei ny uke med dets utfordringer….. og vi må jo bare ta de langs med 😀

      Ønsker deg en god dag på hjemmekontoret <3 klem

    5. Å så bra at du har landa alt igjen! Du er tøff! Jeg er sikker på at du brenner på nå….. Jeg har vært på tur (bombe….) og hos pappan min på bursdagsbesøk…! Klemmer <3

    6. så bra att dagen i dag er bedre enn i går ,og du har helt rett ,det nytter ikke å klage for en må følge tiltakene uansett for viruset er her ,ikke så mye her da ,men vi må jo følge noen retningslinjer vi også da :=)

    7. Så godt du var tilbake igjen. Med ny piff 🙂 I dag gikk jeg laaaaaang tur på fjellet med Bonnie, lenge siden jeg har gått den lange turen, og resten av dagen endte da i sofa, med korte opphold på kjøkkenet for å lage masse god mat 🙂 God søndagskveld. Du slipper i hvert fall tenke på glatte veier og is på morgenen med hjemmekontor 🙂 klemmer

    8. Hjemmekontor blir det for mange fremover, noe som betyr kort vei til kjøleskapet og kaffetrakter. Savnet etter koller blir det gjerne for møte via skype er en dårlig løsning. Vært en daffedag her med serier på nette men har også vært -3 turer ute. Er bra for hjernen med luft. Ha en fin kveld.

    9. Ikke så rart piffen gikk ut av deg i går. Som du skriver, så blir det jo samme følelsen som for et år siden.
      Godt du er så flink til å piffe deg opp igjen. 🥰
      Koselig med Salt og Pepper. Da piffen du opp oss andre også 😉
      I dag har jeg heklet og sett på ski. Nå skal jeg ut å gå meg en liten tur. God søndag! Klem 🙂❤

      1. Ja, jeg har i alle fall heklet en genser til Pepper i helga. En rosa. Nå venter vi på snøen 😀 Her må det planlegges litt fargeglade hendelser 🙂 Jeg har lyst til å hekle noen luer igjen også. Tror jeg har litt garn til overs. Kan jo ha noen konkurranser igjen også 🙂

    10. Positive deg! Du har virkelig evnen til å snu en trist dag til en god dag, Frodith👏👍😊
      Jeg prøver også så godt jeg kan.
      Skal forsøke å rydde i litt klær, dvs finne mer å gi til Fretex. Har for mye klær fortsatt i denne leiligheten.
      Men å rydde gir ro i sjelen, og ikke minst muligheten til å tenke mindre på korona🤪

      Ha en glad søndag!

      1. Ja, jeg bare PRØVER jeg også. Ikke annet å gjøre. Og som regel hjelper det å bestemme seg, så bare BLIR jeg gladere. Tenker og planlegger ting jeg kan gjøre, som kanskje gleder både meg og andre 🙂 Jeg burde også rydde litt, men ikke ennå 😀 He-he Klem <3

    11. Så bra du er i farten igjen. Dette er ikke lett. Jeg har funnet ut at for meg hjelper det å være kreativ og forsøke å glede seg selv og andre. Føler du er der nå. Vi fikser det. Ha en fin dag. Klem

      1. Ja, jeg tenker også ofte kreativt. GJøre noe som kan glede både meg selv og andre. Konkurranser på bloggen, strikke luer som kan være premier osv. Da får hodet noe annet å tenke på. Så mulig det blir noe sånt framover også 🙂 klem <3

    12. Man mister piffen litt innimellom og det er helt greit så lenge man klarer og riste det av seg i ettertid. Du er så kreativ at flotte morsomme bilder er noe du kan <3 I dag så forbereder jeg skikkelig søndagsmiddag i form av stek med tilbehør. Ellers så er søndag søndag her i huset i dag, slappe av klem <3

      1. Ååå, stek hørtes veldig deilig ut. Her blir det kylling og potetmos 🙂 Jeg planlegger ellers litt i forhold til bloggen, og i forhold til undervisning. Inni hodet mitt. Planlegger. Har ikke skrevet ned noe ennå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg