Henda i været!

 

Hva er greiene med “henda i været”?

 

 

Du har kanskje sett noen bilder der jeg stikker henda i været når jeg er ute på tur?
Og spesielt hvis det er lange turer og helst noen høydemeter og noen topper å snakke om…
Men det er ikke bare jeg skjønner du… Hvis du begynner å legge merke til blder på sosiale medier, ja litt sånn ORDENTLIG ser etter…så vil du se at det ikke er bare meg heller. Instagram-kontoer verden rundt “renner over” av folk med henda i været.
Og hvorfor gjør vi det?

 

 

 

Er det for å virke høyere? (“Se hvor stor jeg er!”)
Er det for å virke nærmere Gud (“Lift me up!”)

Jeg har ikke noe “riktig svar” egentlig…
Men det er noe med å “slå motstanderen” tror jeg.
Mange strekker jo henda i været når de har vunnet noe: “I won! Look at me!”

 

 

 

På sett og vis er det jo akkurat det vi har gjort i noen sammenhenger i naturen.
Vi har klatret opp en topp vi ikke trodde vi klarte.
Vi har gått kilomitervis lenger enn vi så for oss i vår villeste fantasi.
Vi har trosset gnagesår og “knirkende sammenføyninger”.
Vi har “slått motstanderen”!

 

 

Sånn er det for meg i alle fall.
Hvorfor andre står der med henda i været så fort de får sjansen skulle jeg gjerne vite…

Vet du hvorfor??

 

 

 

Har du forresten lest “Tro det eller ei?

#henderiværet 

 

4 kommentarer
    1. Godt spørsmål. I storfamilien vår blir det alltid tatt to gruppebilder på alt fra påskeskirenn til barnedåp. Ett pent oppstilt, og ett hvor vi skriker ja og har hendene over hodet i jubel. Aner ikke hvorfor. Tror vi begynte med det for at ungene ikke skulle se så sure ut på bildene og alle se i samme retning.

    2. jeg har fått høre att en ser så stiv ut om henda henger rett ned ,ved å ta henda over hodet virker en litt sprekere på en måte hi hi ,men det er sundt å ha henda over hode ,da får en mer luft ned til lungene det lærte jeg av en lege da barna var små ,med lungebetendelse skulle vi få bara til å kaste ball over hode da åpnet dei opp og fikk hostet opp rusk oog rask :=)

    3. Ja, jeg tenker det har med å ha oppnådd et mål/en seier. Vi ser det jo i idretten, når det scores mål eller man vinner. All grunn til å strekke henda i været etter det dere oppnådde, Frodith! 🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg