HJEM – det er menneskene det

 

Da jeg var liten Frodith var jeg sikker på at det gule huset på landet var HJEM. Jeg elsket huset, og ville helst ikke derifra. En liten, usikker og litt “redd” Frodith likte seg best hjemme. Ble kvalm og uvel så fort vi skulle derfra. Men lite visste jeg da at HUSET det var ingenting uten folka.

Nå er jo det gule huset solgt og noe av OSS sitter nok i veggene på et vis, eller noe av huset sitter i kroppen på meg.. Men det bor noen andre der nå, og det er slett ikke HJEM lenger.

HJEM var det gule huset som VAR. HJEM var det gule huset med alle oss i, eller en varm sommerdag på gressplenen utenfor…. HJEM var det gule huset der lukten av fårikål jeg ikke likte smøg seg ut utgangsdøren som noen hadde glemt åpen… HJEM var alle oss og bursdagsfeiringer med slekta i skinnsofaen i stua, mens skavla gikk, kaker ble spist og noen hamret løs på piaonet rett ved siden av. Eller HJEM var de siste årene med mamsen som fremdeles gikk og stellet og ordnet med potteplantene sine. HJEM var de siste årene MAMMA egentlig.

 

 

 

Nå er jeg jo voksen, så jeg har jo i tillegg hatt mitt eget HJEM. Og det har jo vært der jeg har bodd. Jeg har mitt eget sted nå også så klart, men leiligheten her er også bare et skall, så fort Hr Frodith er borte. Her er det han og jeg som er HJEM. Og ikke nødvendigvis adressen vår.

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra Kragerø. Og leiligheten var der den pleier. Men HJEM ble den først når jeg kom innafor døra, og HELT HJEM blir den først når Hr Frodith er på plass 😉

 

 

Hva tenker du på som HJEM?

 

 

Hvis du vil lese om min “fotomodell-opplevelse” eller “stalker -virksomhet” så trykk på linkene 😀

 

#hjem #hus #folk #minner

5 kommentarer
    1. ja nå har jeg lest meg opp litt på den fine sommeren din,du har opplevd fine ting du også :=) konserte,reiser tid med søster og mye mer :=) godt å lade opp før hverdagen innhenter en igjen .
      Hjem ja,for meg er hjem der jeg og min kjære er sammen ,familien vår kan vi møte mange steder,men jeg må liksom ha mannen min med meg der jeg er da :=)

    2. Nydelig…Det er der hjertet er i hvertfall. Her hos meg så er det for det meste 1 🙂 men jeg elsker rett og slett huset jeg. Stedet, bygningen, hagen…

    3. Et helt herlig innlegg søs <3 Jeg tror vi bærer "hjem" inne i oss. Noen er flyktige og har aldri følelsen av hjem og andre har den med seg hele tien <3 Kos deg hjemme søs. Vi er akkurat kommet fra stranda og etterpå skal vi grille, digg 🙂 gooodklæmme 🙂

    4. Ja, hva som er ” hjem” skifter i løpet av livet. Mitt barndomshjem fikk nye eiere( broren min og kona) rett etter at jeg flyttet på hybel. Det er menneskene inne i huset som avgjør mest hva som føles som hjem – akkurat slik du beskriver. Om kort tid får jeg et nytt hjem som jeg trolig også bare skal bo i for en kort stund. Jeg er ikke så knyttet til omgivelser. Var nok kanskje mer det i “gamle dager”.😊 Nå er det folk, og andre typer omgivelser enn akkurat bopelen mitt som betyr mest.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg