Hva ville du valgt?

Det er mange måter å få vite litt mer om bloggeren bak tastaturet. Noen tror de må være hemningsløst åpne, og vrenge både sjelen sin og familien sin utover bloggen hvis man skal være en EKTE blogger. Vel…jeg er vel ikke EKTE blogger jeg da… Jeg mener nemlig at det er mange måter folk kan bli litt kjent med meg på, uten at man trenger å være sjelevrenger..

En måte er å svare på sånne spørsmål som i “HVA ville du valgt ?”-kategorien.  I de fleste sånne spørsmålsrunder så har jeg kastet ballen først til dere leserne, og siden besvart spørsmålene selv. Denne gangen er det JEG som har svart først, og så kan jo du kopiere spørsmålene og svare selv om du har lyst 🙂

Hva ville jeg valgt?

 

Å bli respektert eller å være uredd?
Vil jo gjerne blir respektert, men jeg kjenner jeg gir LITT f…i det med respekt, og hva andre måtte synes. SÅ vil helst svare å være uredd her. For jeg ER litt for redd foreløpig, for en del ting…

 

 

 

Naken eller for mye klær?

Der må jeg nok si naken om jeg må velge. Jeg har en innebygget varmeovn, og kan bli fryktelig varm til tider. Får fnatt med for mye klær…

 

Karamell eller sjokolade?

Her må det være lov å “jukse” litt. Så Ja-takk, karamell i dag. Sjokolade i morgen…Eller kan vi si karamell NÅ, sjokolade ETTERPÅ 😀

 

En suksessfull karriere eller et lykkelig familieliv?

Bryr meg ikke så mye om “karriere”, selv om jeg liker å ha en jobb jeg trives med. Men “karriere”? Nei.. veldig glad i familien min, både den jeg har vokst opp med og den jeg har VALGT meg, så de må blir lykkelig familieliv.

 

Leilighet eller hus?

Skjønner ikke hva jeg og Hr Frodith skal med et helt HUS!! Og får neppe råd til det noen gang heller. Så jeg sier leilighet er perfekt 🙂

 

Være en tyv eller løgner?

Dette er sånn kjipinge-spørsmål, som man bare MÅTTE svare på som barn. Og som det ikke er noen fin måte å vri seg unna på. MEN , jeg tar en sleip en her og sier: TYV…Men det er bare LØGN det jeg sier…Så kanskje det er LØGN jeg mener er best å være? Forvirret? Bra!

 

Sommer eller vinter?

Uten tvil: Sommer!!

 

 

Mobil eller pc?

PC…Ja, jeg REGNER MED disse spørsmålene forholder seg til blogging?? (he-he) Og der er helt klart PC å foretrekke..

 

Kunne spille 10 instrumenter eller kunne 10 forskjellige språk?

10 forskjellige språk. Helt klart. Ikke spesielt opptatt av musikk. Og språk, elsker det. Ikke så mange igjen å lære…? Kan jo TO rimelig bra i alle fall. Norsk…og Tegnspråk…

 

Være venn med Donald Trump eller Kim Kardashian?

Er Donald Kardasrhian et alternativ?? Jeg nekter å svare en av de to andre…

 

Varme eller kalde drikker?

Helt klart kalde. Ikke så glad i varme drikker, bortsett fra kaffe.. Men kalde derimot. Vann, iste, juice, smoothie.. Men når det er sagt: drikker alt for lite..

 

Være under vann eller oppe i lufta?

Helt klart mer en fugl enn en fisk ja…Klarer ikke holde pusten mer enn et par sekunder… Så der hadde jeg holdt dårlig. Liker å svømme,men UNDER vann..Nope.

 

Strand eller fjellet?

Fjellet er spennende både å prøve å bestige, og å rusle i. Liker dårligere og dårligere stranda…Sand mellom tærne…FOR varmt. Blir rastløs…solbrent… osv. Nei, takke meg til en real ankelvrikk opp en fjellknaus 😀

 

 

Handle på nett eller på kjøpesenter?

Kjøpesenter. Prøvd nettet få ganger. Bare vellykket EN gang. Resten har jeg kastet. Liker å tusle rundt på kjøpesenter på NYE steder. Men blir mer rastløs nå om jeg ikke finner noe, enn tidligere. Gir opp fortere..

 

Reise alene eller sammen med noen?

Rimelig sosial, så TUR må jeg gjøre sammen med noen. Kan godt være litt alene ellers, men ikke på TUR da. Må dele med noen. 

 

 

 

 

 

 

Instagram eller Snapchat?

Instagram! Snapper sjelden. Har ikke skjønt poenget tror jeg …(Sa hun med knirkete stemme…)

 

Les gjerne også: Når kjæresten matcher

 

 

 

16 kommentarer
    1. Morsom du. Fint å lese hva du måtte velge i. Det er jammen ikke lett, for mange ganger liker jeg begge deler. Privatlivet mitt er på privaten, men jeg er meg likevel her på blogg. Klemsiklem.:)

    2. Slik jeg ser det, er det ingen allmenn ‘fasit’ på hva, hvor mye, og hvem det er greit å dele på blogg og SoMe. Vi alle er jo forskjellig, og har dermed ulike grenser. Hva unger og andre personer angår, står jeg ved at det er samtykke som gjelder for de som er gamle nok, mens jeg for ungers del mener vi må gi foreldrene, som tross alt er de som kjenner de klart best, såpass tillit at de evner å avgjøre hva som ev. er ‘innafor’ i så måte. En konsekvent ‘no-no’ til å dele alt med unger, mener jeg er hinsides sneversynt, da unger tross alt er like forskjellige som resten av oss. Jeg kan nemlig si med 100% sikkerhet at det barnet jeg en gang var, faktisk ville opplevd det negativt dersom jeg hadde vokst opp med en bloggende forelder. Det er nemlig ikke så at det politisk korrekte synet nødvendigvis er til ALLE barns beste..

    3. Jeg skulle gjerne lage en blogg av spørsmålene i dag. Men jeg sov ikke i det hele tatt i natt. Så kanskje i morgen:)
      Artig å bli kjent med deg på denne måten:)

    4. Jeg synes du deler sånn passe, jeg. Det som blir lagt ut på blogg er jo offentlig tilgjengelig som alle kan lese, og da er det greit å ikke dele alt.
      Noen av mine valg: Jeg foretrekker for mye klær, lykkelig familieliv, hus, sommer, mobil, kalde drikker, oppe i lufta, fjellet, kjøpesenter, reise sammen med noen (men gjerne alenetid på turen), instagram. Hoppet over de vanskeligste 😅

      1. Jeg synes jeg deler en DEL, og det er MEG. Men det er ikke alle rundt meg, og det er ikke over noen grense jeg ikke liker. Og jeg mener det er mange muligheter for å vise litt hvem man er på sånne måter jeg beskriver her. 🙂

          1. Skjønner 🙂 Og jeg synes de fleste jeg har truffet har vært ganske lik den de gir ut på bloggen. I større eller mindre grad, der ligger sikkert forsterkningen vi gjør eller ikke gjør.

      1. Ja, man viser jo litt med å svare på sånne også mener jeg. Selv om jeg ikke vet alt om din familie og venner 🙂 Det er mulig å gjøre seg litt personlig uten at leserne må vite alt om de rundt en. Er MIN mening 🙂

    5. Jeg deler mye fra meg og gubben, men slett ikke alt. Prøver å holde en humoristisk tone. Deler ikke noe fra barna.
      Heller ikke alvorlige ting skal i bloggen.

      1. Ja, hvis gubben vil er det jo helt greit 😀 Og man velger så klart så mye man vil selv. Jeg bare tenker at det er mange måter man kan vise litt av seg selv, uten at folk må “innafor dørene” egentlig 😀

        1. Helt klart. Og ja, han synes det er bare gøy. 😊Er jo bare moro, ikke noe alvorlig. Når man kun sitter hjemme hele dagen, er det ikke så mye annet å by på, enn seg selv. Og ser ut til at folk liker litt hverdagsliv, usminket versjon 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg