Hver dag teller!

 

Jeg la ut et innlegg i går, som het: Meningen med livet
Små tanker rundt hva som er meningen med livet. Er det noen mening, annet enn det å LEVE? Finnes det et skjult poeng, et mål som ikke er avslørt ennå?

 

 

 

Det vi legger i “meningen med livet” er så forskjellig.
Noen la inn noen tanker rundt det hos meg i går og i dag, og jeg synes Friluftsheidi sa det så flott i kommentarfeltet mitt:

Hver dag teller!

 

Det er hennes ledetråd, for å skape mening i livet. Og leser du hennes blogg, så skjønner du hvorfor dette gir ekstra mye mening. JEG lever også etter den filosofien: Det er i dag, og NÅ vi lever. Men det gir liksom litt ekstra mening når Heidi sier ordene:

 

Hver dag teller!

 

Det gjelder å omfavne livet, hver dag med andre ord 🙂

 

 

 

9 kommentarer
    1. Ja, det er viktig å huske på! 👏 Etterhvert som man blir eldre og har færre dager igjen, så er det ekstra viktig å utnytte hver eneste dag.🥰

    2. Tusen takk for framsnakk 🙂 Det er ikke lett å finne mening hver dag. Men også “møkkadager” kan telle. Fordi de hjelper i alle fall meg å “lade” til morsommere dager. Eller restituere fordi jeg har gjort noe mer eller mindre meningsfullt. Og den som leter den finner. Også de små riktig så gode øyeblikkene.
      Og JEG bruker bloggen din som inspirasjon, Frodith 😉 Så nå blir det for eksempel plutselig “street-art-safari” på denne dama 😉

    3. Ja du sier noe, sammen med Friluftsheidi. Nå orker ikke jeg å spekulere på meningen med livet, i den fasen jeg befinner meg. Men det blir ikke mindre viktig å fokusere på at hver dag teller, jo færre som er igjen av de. 🤗 Gode tanker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg