Hvis JEG måtte velge…

 

 

 

Forrige uke la jeg ut noen vanskelige valg du måtte bryne deg litt på. En sånn type spørsmål får fram noe “annet” i folk, og man blir liksom kjent på en litt annen måte. 

Jeg lovet at JEG også skulle svare på disse spørsmålene, og etter at så mange som 12 stykker svarte på disse “rare” spørsmålene, så skal da virkelig JEG også svare. Jeg synes det er SÅ gøy at folk svarer på sånt 😀 Vil du også, så finner du spørsmålene HER.  Har vært litt travelt i uken som gikk, så svarene herfra kommer først NÅ. 

 

Spørsmålene lød som så:

Hvis du måtte velge EN ville du da vært: 

 

Super-Langbein eller Supermann?

Her tror jeg at jeg må velge Super-Langbein. Supermann har liksom litt mer “heltestatus”. Redder verden og greier. Men det høres også veldig slitsomt ut å være sånn helt, han har jo ikke tid til stort annet, sånn som jeg har forstått det. Selv om jeg liker å være Super-Frodith innimellom, er jeg rimelig glad for å være bare Solfrid også. Med et liv som Super-Langbein er jeg nærmere mitt egentlige JEG. Super- Langbein likner vel en del på Supermann, med det å kunne fakke skurker etc, men jeg tror det er LITT mer for den “egentlige” Langbeinen inni der. Og litt mindre stress i Andeby..

 

Petter Smart eller Petter Stordalen?

Her tror jeg faktisk jeg velger Stordalen. Ikke pga pengen, men jeg synes det virker som han er en veldig all-right fyr på mange måter. Jeg kjenner han jo ikke personlig, men det gjør jeg jo heller ikke med Petter Smart. Bare innbiller meg at Petter Smart er litt “overlegen” pga at han er så flink, og finner opp mye rart. Og Petter Stordalen virker ikke overlegen på meg i alle fall. I tillegg har jeg jo allerede en “rolle” i Andeby som Super-Langbein eller egentlig to (pga vanlig Langbein er jo en del av det hele), det blir vanskelig å sjonglere med 3 roller i den lille byen…

 

 

 

 

 

Bokser eller maratonløper?

Denne er, tror det eller ei, den vanskeligste å svare på. Det lengste jeg har løpt noen gang er 1 mil. Da lå jeg på sykehus i 2 uker etterpå…ikke pga det da, men likevel…. Frister ikke å løpe ENDA lenger.. Jeg hadde jo ikke kunnet vært bokser, for jeg hadde jo gått ned for telling etter ET knock fra motstanderen, så da var vel ikke JEG særlig til bokser? Liggende på gulvet der? Jeg tror jeg må ta med et lite forbehold om at det er noe som heter “mini-maraton” eller maraton for sinker eller noe. Så kunne jeg vært med der. Jeg kan jo opprette mitt eget maratonløp, med egne regler? DET sa spørsmålet ikke noe om!! 😀

 

 

Og til slutt disse to….

 

Hvis du måtte velge EN ville du da: 

 

Spist en neve med biller, eller badet i et badekar fylt med hvite mus?

Ingen tvil: Jeg ville badet med hvite mus. FYLT, halv-fylt, whatever…Spiller ingen rolle. Jeg liker små tam-rotter, og hvite mus kan da ikke bli SÅ ille, hvis jeg bare gjør meg litt til venns med dem??  Eller jeg skrev jo ikke noe om at de var LEVENDE, gjorde jeg? Bare sjekk HER

Det jeg vet er nemlig at jeg overhode ikke kan spise noe jeg ikke liker. Og jeg VET jeg ikke liker biller. Det bare vet jeg! Hvis de er levende i alle fall ikke. Og det tror jeg disse er….

 

 

 Hoppet strikkhopp fra Eiffeltårnet, eller holdt foredrag for et fullsatt Spektrum?

Mange av dere vet at å holde taler, snakke i forsamlinger, små eller store, er noe av det verste jeg vet. Ikke med barn, det er jo jobben min. Men med voksne, kunne ikke tenke meg noe verre. Og jo mer utrygg jeg er på temaet, jo mindre kontroll jeg føler jeg har..jo verre. Så et fullsatt spektrum tror jeg ikke jeg hadde taklet, uansett tema egentlig.. Så svaret her er at jeg ville kastet meg utfor fra toppen av Eiffeltårnet, og satset på at noen hadde plukket meg opp, eller fisket meg inn etter at jeg hadde besvimt på vei nei i strikken…

 

#valg

9 kommentarer

Siste innlegg