“Jeg er ikke redd!!”

 

Jeg kan jo prøve å overbevise deg i alle fall, om at jeg ikke er redd!! For hvem er redd en slik “engel” som står og flotter seg? 
Denne svanen jeg så på turen vår i dag liknet til forveksling en engel. Se hvordan vingene er 😀 

 

Vel, disse “englene” er ikke til å spøke med etter min mening. Svaner er skumle som få..Plutselig så snur de, ser deg inn i øynene, og løper hvesende i mote deg!! Har vært borti noen før skal jeg love.. 

 

Men i dag eglet jeg meg innpå så langt jeg turte, og så bare sto jeg der en stund og ventet. For står man lenge nok så begynner de å vifte med vingene, og da er de SÅ fine!!  Så jeg holdt redselen inni meg, og ventet. Og fikk lønn for “strevet”. 

 

 

 

 

Se hvor fin den er!! Etter denne oppvisningen tok den beina fatt, og seilte utover. Uten så mye som et pip i min retning…Heldigvis 😀

 

 

 

 

Er du redd svaner?

 

 

HER finner du de andre bildene jeg tok på turen min i dag

 

#svane #foto

10 kommentarer
    1. Vel, er egentlig ikke redd for dem, men møtte i sommer en svanefamilie. Pappa’n var ikke veldig blid og hveste som en svane kan hvese, DA ble jeg redd. Gikk ikke så nærme da for å si det sånn…. Men utrolig vakre skapninger, det er de <3

      1. Jeg har sett svaner som løper etter folk mens de hveser sånn, og DET vil ikke jeg oppleve. Denne vi så i går hveste ikke, og jeg gikk ganske nærme. Så da stoppet jeg for ikke å terge den mer. Jeg var nærme NOK 😀 Skal jo få plass til den inn i linsa også 😀 Jeg bare later som jeg ikke er redd, inni hamrer hjerte som bare det 😀

    2. Nydelige bilder av en vakker fugl! Sjelden å se svaner her jeg bor, og de få som er er ganske redde. Ender er det derimot mye av, men de er bare snille.

      1. Her er de ofte ikke særlig redde, men sjefene liksom…Og det er litt skummelt 😮 Så jeg holder avstand 🙂 Ender er greie, de er jeg ikke redd 🙂

    3. Vakker fugl, og heldig du som fikk tatt så fine bilder ♥
      Jeg er ikke direkte redd for dem, men jeg har respekt. Sjelden jeg opplever noe skummelt.
      Når jeg går tur til sentrum, passerer jeg et sted hvor jeg en gang talte 21 svaner samtidig. Ofte er det gjerne bare 5-6 stykker, men til visse tider er det veldig mange flere. Gjerne 12-15 stykker. Og da er noen i vannet, noen ligger på en sandvolleybane like ved og nyter hvile, mens andre er på stien der jeg går. Så jeg svinser forbi og later som om at det er det mest naturlige i verden 🙂 Stopper ikke veldig ofte opp og knipser nei 😉
      Men fine er de ♥

      1. He-he…ja jeg hadde nok “latt som”ingenting jeg også, og svinset forbi.. 😀 Men inni meg hadde hjertet vært i halsen tror jeg. Er ganske redd dem, bare later som jeg ikke er 😀 Ja, fine 🙂 Klemmer <3

    4. Altså jeg som en del andre trudde at denne vakre arten var full av kjærlighet pga av det visuelle bilde av dem når dem setter sammen et hjerte <3 Ble veldig overrasket da jeg kom over en YouTube film der mennesker blir kjeppjaget av en svane. Her tenker jeg at det er jeg som hadde skapt et bilde som ikke stemte. Redd er jeg ikke da det er svært sjelden jeg kommer over svaner. Her i nord ser vi ikke så mye til dem

      1. Hei, så hyggelig du stakk innom 🙂 Nei, svanene er IKKE til å spøke med. Jeg er skikkelig redd dem EGENTLIG, bare prøver å late som jeg ikke er…He-he.. Jeg holder god avstand. Har møtt en del som hveser og følger etter folk. OG jeg har hørt at de kan “bite”. Det er ikke stort tenner på dem…. men det kalles at de biter, så hvem vet hvordan det føles 😮 Jeg har respekt for dem, så holder meg på sånn passe avstand. Og da kan man få mye fine bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg