Jeg har “kjøpt katta i sekken”!!

 

Jeg er jo kjent for å være ørlite skeptisk til digitale greier… Dette gjelder alt fra å jobbe digitalt, til å bruke VIPPS. Jeg betalte regningene mine på posthuset LEEENGE etter folk flest hadde begynt å betale på nett. Så som du skjønner har dette digitale sittet langt inne hos meg.

Netthandel er også noe jeg har vært skeptisk til. Men jeg har “gått på limpinnen” av og til. Latt meg friste pga fine bilder og en tilsynelatende seriøs nettside. Jeg har kanskje handlet til sammen 3 ganger før på nett. 2 av dem på gode gamle Ellos. Der fikk jeg det jeg forventet. En gang på en mer “ukjent” nettbutikk.  Jeg kjøpte et par kjoler. De KOM, så det var en reell butikk. Stoffet var imidlertid det rareste jeg har vært borti før. Minnet om dusjforheng-stoff. Kjolene kostet i underkant av 100 kroner så man får vel det man betaler for tenkte jeg.

 

Det har ikke vært så fristende å kjøpe noe på nett senere. Mest pga at man ikke VET hva man får, men jeg har også begynt å bli redd for at butikkene rett og slett ikke eksisterer. At det er nettsteder som overhode ikke leverer varer, men kun leverer “katta i sekken”.

 

 

Vel….det ser ut som jeg har kjøpt “katta i sekken”! (les innlegget om kjøpet HER)
Hvis det overhode kommer noen “sekk” i posten, (det viser seg nemlig at noen ikke har fått noe som helst), så skal jeg ikke være så sikker på at den inneholder noen “katt” en gang…. De som har fått varene sine kan melde om varer som overhode ikke minner om den “katten” det var reklamert for.

 

Så jeg kan herved love, før jeg har har fått noen “katt” eller “sekk” i posten overhode, at dette er siste gang jeg handler på nett. Frodithen har nok gjort rett i å tusle i butikkene å se på varene, kjenne på dem, prøve dem, og betale til damen i kassen. Da kan man gå tilbake på lette føtter, og levere tilbake varene hvis man ikke er fornøyd.  Det virker nærmest umulig i dette tilfelle.

Jeg håper at det i det minste kommer en “sekk”, så får jeg heller se hva jeg skal gjøre med innholdet….

 

 

 

#netthandel

 

21 kommentarer
    1. Hm….så kjipt. Men hva hvis kåpen kommer og den er kjempefin 😀 Husk at du kan gå og glede deg til å få “sekk” i postkassen i flere uuuuuker kanskje! Tenk den spenningen da! Og DEN gleden om “sekken” viser seg å holde mål! Du har jo allerede fått stoff til flere innlegg, så om stoffet i kåpen ikke er av høyeste kvalitet, så er stoffet til bloggen helt ypperlig! Og, hvis du ikke har sett så mye som snurten av en sekk før medio februar, så skal jeg sende deg noe gøy i posten, sånn at du i hvert fall får litt sekk! Jeg lover! Og nå er jeg litt spent jeg og, på om det kommer noe, og hvordan sekken da ser ut. Nei du altså, dette blir jo KJEMPESPENNENDE!! Jeg gleder meg! Og, den mariusgenseren var skikkelig retro-kul! Den må du bruke oftere. Og jeg fikk lyst å gå på kafè, jaja, en annen dag. klemmer<3

    2. Kjedelig saker og en sur erfaring. Det er nok tryggere i en vanlig butikk men egentlig burde en nettbutikk være like trygg. kjøper aldri klær på nette men det lille jeg kjøper der har jeg gode erfaringer med. Ha en fin kveld.

    3. Kjedelig!
      Datter skulle ha bunad, sølvet skulle bestilles. Da selve bunaden skulle kjøpes droppet jeg Ekte Bunad, mest fordi navnet virket fjernt, trenger de å spesifisere at de selger ekte bunader liksom? Men sølvet bestilte jeg der, sølv er sølv eller? Men nei. Da det gikk et par uker og pakken ikke kom i posten sjekket jeg nærmere, og rask oppdaget jeg misfornøyde kunder som ikke ante sin arme råd.
      Jeg hadde gjort kjøpet via Klarna, og meldte straks fra til dem. Og siden Ekte Bunad ikke hadde sendt avsted sølvet, som også viser seg å være noe dritt, ble pengene overført tilbake til min konto.
      Bruk Klarna eller andre “mellomstasjoner” for en litt tryggere handel.
      Sjekk bedriften og at den har adresse som henger på greip. Gjør søk. Som oftest er sure kunder raskt ute med å melde fra.
      Lykke til og tvi tvi.

    4. Ikke lett dette her. Jeg handler litt på nett av og til, men det er fra butikker jeg vet fungerer. Noen ganger lurer jeg likevel på om det dukker opp? Å ja, jeg har blitt litt “lurt”. Plutselig kommer det både frakt å betale, pluss toll! Det kan bli veldig dyrt noen ganger. Håper du får det du er lovet. Klemsiklem 🙂

    5. Handler mye på nettet jeg, men googler butikken først! Og det er lurt å betale noen kroner for en vare synes jeg. Er det billig så er det ræl…..Jeg handler på Gant og Ferner Jacobsen – det er bra varer.

    6. Usj, så ergerlig! 😟 Jeg har handlet mye på nett, og er det kjente .no-butikker så går det bra. Mange fysiske butikker har nettsider og de er trygge (kan også returnere til butikken om nødvendig) Er litt mer skeptisk til sånne .com-butikker som virker som de er norske. Håper du får noe, så kan det sikkert brukes på et vis.💕

    7. det burde vel være en trygg butikk ,det er jo norsk og dere har den i Oslo ,så om det skulle være katta i sekken får du troppe opp på outleten i Oslo og klage :=) men jeg tipper det går greit jeg

      1. Jeg sa feil: Norsk fashion outlet. Ikke samme som er i Vestby nei. Og den er visst overhode ikke norsk denne, ting blir sendt fra Kina, så det tar år og dag, og av og til kommer det ikke i hele tatt… Vi får se.. 🙂

    8. Å så kjedelig. Kjenner meg igjen av varer som ser myke og gode ut ser ut som … ja og kjennes helt rare ut. Ikke kose klærne jeg hadde forestilt meg. Til alla samme prisen som deg. Er temmelig skeptisk selv. Krysser fingrene for at denne er bra – tross skepsis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg