Jeg skifter navn til “Søppelfrue”…

 

 

 

Neida…gjør jo ikke det.. Men KUNNE ha gjort det! (Hadde fått Frue-navn, som er så forlokkende liksom…)

 

Startet ut i dag tidlig, litt omtåket. Ikke amme-tåke som andre kan “skryte” på seg…, men litt i “Corona-tåke”. Ruslet i mine egne tanker opp mot trikke stoppet, med sekk, veske og pose,  og brukte all min energi på IKKE å trykke på døråpner-knappene med fingrene, få fisket opp anti-bacen fordi jeg HADDE fått trykket på den med fingrene… og fikk til slutt satt meg.

 

En person var på vei for å sette seg ved siden av meg, men rygget bittelitt, og valgte et annet sete. Jeg var egentlig litt glad, pga trengte 1 meter fra meg og til de rundt meg….Er det ikke det Corona-folka sier? De som har greie på det?

Vel..mens jeg satt der ble jeg plutselig litt oppmerksom på den posen jeg hadde på armen. Hva i all verden var det jeg hadde med meg i POSE? Kunne ikke huske jeg hadde noe som skulle være i pose med på jobb… Og så kjente jeg plutselig lukta…. Jeg hadde tatt med meg SØPPEL-posen på trikken!! Ikke rart han rygget! Jeg ble plutselig veldig oppmerksom på lukta, men det var for sent å rømme trikken…Jeg måtte sitte på i alle fall nærmere 10 minutter til, før jeg kunne stikke av med posen min 😀

 

Ja-ja… kom meg ut til slutt, fikk kastet posen. Og fikk meg en god latter selv.

 

Den Corona-tåken er IKKE god altså …

 

 

 

Vil du komme på Cafe “Det Glade Hjørnet”, og skravle litt, så bare trykk på linken 🙂

 

 

 

#tåke #søppel #corona

 

8 kommentarer
    1. Du gode min, du er herlig. Ikke bare gjør du artige ting, men du forteller om det også. Ser det for meg her. Klemsiklem, for her på blogg smitter vi ikke hverandre annet enn med en latter! 🙂

    2. Hehe, kanskje vi får gå rundt og bære på hver vår søppelpose, – da holder folk seg på litt avstand i disse corona-tider. 😀 Ellers trodde jeg Hr. Frodith jobbet som søppelkjører siden du tenkte å ta det navnet. 🙂 Jeg prøver å huske på å vaske hendene/bruke antibac før jeg skal spise, for regner med at jeg er mest utsatt da. Forøvrig er det junior som tar med seg det meste av virus fra skolen, så om vi blir syke av corona, så kommer det nok den veien.

    3. Alt handler om corona nå om dagen. man har virus på hjernen og de skal man ha. En-meter-fra-regel er en grei sak. Men alt med måte. Skal bli artig og se hva slags aktiviteter det blir på den kafeen du har åpnet. Skal snart fare på mitt i dag. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg