Kanskje kommer kongen!

 

 

Hvis jeg sa til deg i dag at kanskje kommer kongen, ville du trodd meg da?
Hvis du hadde vært 6 år da? Ville du DA trodd på meg?

Når det er 1. april….er det stygt gjort av meg å lure små uskyldige 1. klassinger til å tro at det er sant at kongen kommer da??

Vel… stygt eller ei… Jeg bestemte meg før helga for å gjøre et lite sprell anledning 1. april: Å fortelle de søte små at kanskje kongen kom på slutten av dagen.
KONGEN KOM jo så klart… bare ikke den ekte….

Og det er jo som med barn og julenissen: De vil så gjerne tro det er sant, så da TROR de det da!! Litt i alle fall.

 


Da jeg kom inn i klasserommet med rød kappe, parykk og krone, så var det musestille. Ikke en lyd!! Og de hilste andektige på “kongen” alle som en,  og tok “han” i hånden med en litt forvirret mine.

 

Noen hadde avslørt meg for lengst sikkert, men de var MED likevel. Fordi de vil det så gjerne. De lever med i fiksjonen om du skjønner hva jeg mener. Det er herlig å jobbe med barn, og få se hvordan de tenker.  Det er herlig å få lov å være leken som voksen!

 

Etter vi avslørte for alle at det jo var en april-spøk, synes ALLE at de hadde avslørt meg for lengst. De hadde sett håret under parykken!!! (Bildet over er ikke fra i dag, jeg hadde altså i tillegg lys korthåret parykk.)

En fin dag på jobb så klart 🙂 

 

 

 

(Hvis du vil lese siste novellen min som heter EKSPLOSJON, så trykk på linken.)

 

 

 

#kongen #drama #førsteapril #luring #barn

12 kommentarer

Siste innlegg