Ku-galskap!

 

Har du kjent følelsen av frykt og redsel dirre i kroppen.  Hjertet hamre som et løpsk tog i brystkassen, samtidig som du fniser og ler for deg selv mens du stormer nedover i skogen?

Det har jeg!

Jeg og min aller første bestevenn fikk et snev av “ku-galskap” her på fredag, som du sikkert husker? (Les HER.) Hjernen MÅ ha vært infisert av “ku-galskap”! For vi er da to fornuftige voksne damer til vanlig. Og mens vi løp nedover i skogen der, flyktende fra en bøling GALE kuer (blir stadig større den flokken…), så snakket vi om situasjonen. Fornuften sa oss at:  “Kuer følger ikke etter folk”! “Kuer er ikke rovdyr og vil neppe SPISE oss”. 

Men følelser er ikke fornuft. Og frykten styrte her. Så vi løp videre, med et snev av “ku-galskap”. Min aller første bestevenn foran, og jeg bak..Knisende for meg selv…mens redselen lyste ut av øynene…

 

 

Jeg MÅTTE lage en tegning av hele scenarioet! Har hatt et bilde i hodet helt siden jeg dro derfra 😀

12 kommentarer
    1. Hehe, men jeg skjønner frykten. Ku med kalv kan være skumle, spesielt når man har med seg hund. Ellers er de fleste kuer snille og vil bare klappes eller leke (fryktelig gøy å løpe etter når noen løper). Mange dyr på skogen er forøvrig så skye at de helst vil gå unna.

    2. Kuer skal man ta på alvor, vanligvis så harmløse men aiaaiai om de sparker til deg og stanger..
      Morsom tegning, litt sånn Alene hjemme stil med hendene over hodet. Fy søren jeg tror kuene lo godt etterpå!

    3. Haha, artig bilde (du er så flink!)😂
      Jeg har også hatt kuer etter meg, og selv om de ikke vil spise deg, så er det jo det farligste dyret vi har her i landet, – så jeg har stor respekt for dem og vil helst ikke ha dem for nært innpå. Det er MYE krefter i ei svær ku!

      1. Tusen takk 🙂 Bjørn og ulv hadde jeg nok vært mer redd, men de treffer man jo sjelden på. ELG hadde jeg vært enda mer redd også. Men KU er store dyr altså, og kan jo nesten sitte deg i biter 😮

    4. “kua mi jeg takker deg, mye trim vi fikk fra deg”, tenke jeg når jeg så tegningen. Ikke hver dag man opplever slikt noe. Men jeg tror at du vil snart dra på en ny skogstur og det helt uten kuer like bak. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg