Man GÅR da ikke med armene??!!


Nei, folk flest går ikke med armene. 

Har man bein, så bruker man i alle fall som oftest de til fjellturer. 

JEG derimot går visst mye med armene også, skuldrene, hendene osv. 
Jeg skjønner jo at kroppen henger sammen, og at man bruker ikke BARE føttene… Lårene henger med, og gjør sin del. Og hvis lår og legger gjør sin del, så påvirker det også rumpe og rygg. JEG SKJØNNER DET DA!!! Til og med at armene slenger med og må “ta i litt” kan jeg være med på…

Men at man går så mye med armene at man nærmest får senebetennelse i skulderen, DET så jeg ikke komme. I går var hjemreisedag, og heldigvis for det! Skulderen var nærmest lammet. Som om noe hadde satt en nerve i klem, og resten av armen bare hang der den også. Grisevond!! Klarte ikke blogge særlig en gang…

Hva er det som har laget denne vondten?
Jeg har hypermobile ledd og vrir og bender lemmer i alle retninger, uten at jeg vet det. Kan DET være med å påvirke skulderen? Har det blitt FOR MYE “henda i været”? 😛

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå er det i alle fall byvandring som teller her noen dager…
Er tilbake i Oslo. Og har ikke SÅ stor grunn for å strekke armene i været. Så nå får de litt fri i det minste. 

Lurer du på hva hypermobile ledd er? Du kan lese litt om det HER, og se ganske rart bilde 😀

 

 

#vondt #armer #hypermobileledd

14 kommentarer
    1. Ikke på langt nær din problemstilling, og ønsker deg god bedring 😊 Men, for min del interessant, etter å ha vært totalt lammet i månedvis fra livet og ned, og nå med bittelitt bevegelse i bena. Tenker hver gang med rullator at det er jo egentlig armene som gjør jobben; de små skrittene mine. Kroppen trenger samspill fra hodet til fot – er jo slik vi er laget. God sommer 😊

      1. Ja, jeg tenkte nå jeg skrev det med armene, at det er jo noen som også går i fjellet MED armene. Folk uten bein f eks. Eller på annen måte som trenger at armene gjør jobben. Men tok utgangspunkt fra meg selv, at jeg jo har bein som jeg burde brukt mest 🙂

    2. Ønsker deg god bedring, ubehagelig når det blir problemer med skuldrene. Vet, så her er det rotering hver morgen med inn- og utpust :).

    3. Det har sikker sin forklaring, som du nevner. Men så er det noe med muskler som plutselig dukker opp, og ikke har vært i bruk på evigheter. De har en tendens til å bli plagsomt ivrig med gi beskjed om at “jeg er her, kjenner du meg nå….”! Men du verden, artig å se deg på tur i fjellheimen, men fantastisk å følge deg på byvandringene også, nemlig 🙂

    4. Man kan gå slik man løper – venstre arm og høyre fot fremover og motsatt når man bytter steg. Kanskje lettere når man løper enn går. Men uansett går det fremover. Gå liker jeg godt og jeg går mye. Skal ut og besøke XXL der man har salg nå. Regner med at det var deilig og komme hjem etter turen – men stillheten blir nok et savn. Ha en fin dag.

    5. 🙈🙉🙊
      Jepsipepsi 😚
      Kjenner meg igjen der… har selv hypermobile ledd… og jeg stivner alltid i høyre skulder – eller som regel…. 🤪

      Gid bedring og god helg til deg 😘

    6. Hmm..har egentlig aldri tenkt over det der med at så mange strekker henda i været.. Gjør det sjøl også – men da er det vanligvis fordi jeg er glad og priser livet.. Åpner liksom mer opp for universet da.. Men trur ikke det finnes særlig mange bilder av det..vanskelig å ta selfie av sånt, hehe.
      Har ellers lest meg opp på bloggen din, og duuuuh for noen herlige fjellturer. Du har all grunn til å være stolt over de ❤️ Har ikke vært på noen av de jeg, så jeg har notert navnene til eventuelt seinere bruk 😊

      1. Det er visst mange som gjør det, og som jeg også har tenkt over i det siste. Det var visst Are Kalvø som satte fokus på dette med at ALLE nordmenn elsker fjellet og stikker henda i været 😀 Han hadde jo SINE meninger om det 😀 Ja, deilige turer nå altså. Nå blir det greit med noen turer i byen også 🙂 Noter deg og gå de turene hvis du er glad i å gå bratt og langt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg