Nakne menn med vinger!

 

Visste du at på Aker Brygge befinner det seg en masse nakne menn, med vinger.
Mulig de ikke er menn, men engler…. Eller fugler? Noen av dem hadde nemlig også nebb. Selv om det var “løs-nebb”.

Jeg elsker å gå å titte på kunst. Om det er ute eller inne spiller ingen rolle. Spesielle statuer er interessante uansett. Tenke litt på meningen bak. Hva de skal forestille… Hva de skal symbolisere..

 

Denne hadde nebb. En slags “løs-nebb”, knyttet på med en tråd bak på hodet. Kanskje denne “engelen” holdt på med en form for “skuespill”…

 

En fallen engel? Som har “krasj-landet”, og derfor brukket armer, og “mistet hodet” bittelitt?? 

 

 

 

 

Denne var kanskje den  med det mest engle-like ansiktet?
Men er det ikke et “yo-tegn” han gjør med høyre hånden? Det er vel ikke akkurat noe “engle-aktig” er det vel?

 

 

Statuene ble satt opp på Aker Brygge  i august, jeg har bare ikke vært der på lenge. Det er en meksikansk kunstner: Jorge Marin som står bak verkene. Og det er en vandreutstilling. Det betyr vel at neste gang jeg er der nede, så er de muligens borte-vekk.

Glad jeg fikk sett dem i alle fall 🙂 Synes de var skikkelig flott!

 

 

(Veldig glad jeg fikk vært der i dag, med Karidansen. Se annet innlegg HER)

 

 

#kunst #skulpturer #engler

7 kommentarer
    1. Takk for titten! 🙂 Jeg har ikke vært i Oslo siden høsten 2019 pga. coronaen, så artig å se disse før de forsvinner. Moro med litt nytt som dukker opp innimellom, – hender det er litt sånt i området nede ved rådhuset og mot Aker Brygge. 🙂

    2. Skikkelig kule..og litt “ekle”på en måte… tror jeg har sett en av dem..men ikke vært mye i Oslo siste året..en gang i høst bare ..får sjekke dem nærmere når våren kommer om ikke samfunnet fortsatt er like nedstengt 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg