Når flinkheten tar overhånd..

 

 

 

“Det forundrer meg at det ikke går an å velge seg noen få ting å være god på, og så drite litt i resten.” Sitat: Vigdis Hjort

 

Så sant som det er sagt! Jeg tenker at dette er en ting Vigdis Hjort har tenkt litt på selv jeg. Å strekke seg så langt at man nesten spyr innimellom. 

Av og til skulle jeg ønske noen kunne sparke meg hardt i skinnleggen, med følge av noen kloke ord, for å minne meg på at jeg ikke trenger å være LIKE FLINK i alt. Hvis du leste innlegget mitt tidligere i dag, HER,  så så du jeg beskrev dette med masse usagte forventninger fra omgivelsene. Dette kan gjelde i private saker. Man TROR man må stille opp på de og de tingene, fordi familie eller samfunnet uten ORD på en måte forventer det. 

Slik flinkhet har jeg blitt flinkere til å ta et oppgjør med. Jeg sier fra om det er ting jeg ikke vil stille opp på.

 

I forhold til jobb har jeg en vei å gå kjenner jeg. Jeg vil liksom være like flink i ALT, hvis jeg i det hele tatt skal stille opp på ulike ting. Skulle ønske jeg som Vigdis Hjort beskriver i sitatet sitt kunne nøye meg med å være skikkelig god på noe, og så tenke at “ja-ja…så er jeg ikke SÅ god i dette da” om andre ting. 

 

Men som med mange andre ting her i livet så er jeg liksom ALT eller INGENTING. Enten går jeg inn i ting, og yter og yter til jeg får skallebank hver dag. ELLER …jeg lar være å melde meg, fordi jeg ikke ser at jeg vil klare det særlig bra umiddelbart. 

 

Jeg jobber med å endre meg litt Prøver nå å melde meg til ulike ting, både her og der. Sparker meg SELV i skinnleggen og sier høyt “inni hodet”:

-Du er flink nok! Du trenger ikke være flinkere ENNÅ!

 

Det er aldri for sent å utvikle seg. Heldigvis! 🙂

4 kommentarer
    1. Vigdis Hjort er en klok dame. Jeg var på et foredrag hun holdt i Sandnes for et par år siden, og det gikk litt i sånne ting.
      Og det er som du sier, aldri for sent å utvikle seg 🙂
      Vi har litt å jobbe med, noen og enhver 🙂
      Klem ♥♥♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg