På “krigsstien”?

 

Er jeg på “krigsstien” i dag?
Kranglete?
Lyst å diskutere?

Neida…jeg begynner nok bare å friskne til litt, fått litt energi igjen,  og med det kom behovet for ta opp et tema som jeg er litt opptatt av. Forutinntatthet, bås-setting og merkelapper. (Jada….jeg kan helt sikkert være litt forutinntatt jeg også, men jeg synes ikke man SKAL være) Les HER.

 

I dag har jeg vært hos legen. 
Ja du vet en av disse UNGE legene, så vidt over konfirmasjonsalderen(forutinntatthet nummer 1- unge leger har lite kunnskap)
Ikke nok med at han er UNG, han er ENDA YNGRE enn den forrige jeg hadde….
Da jeg kom inn på kontoret hans første gang satte han seg på kontorstolen, med beina OPPUNDER seg. Hva i all verden kunne denne legen ha av kunnskap liksom?? ( forutinntatthet nummer 2- leger som sitter med beina oppunder seg er lite seriøse, og kan neppe stort om legevitenskapen)

Gudskjelov har jeg lært meg til å vente LITT før jeg dømmer noen…. (Jada, jeg smilte litt inni meg, og tenkte i mitt stille sinn: Guttunge)
For denne “beina-opp-under-seg”-legen viste seg å være en riktig så dyktig lege. Han forklarer og viser, lytter og svarer. En lege med integritet og tyngde, tross sin unge alder.  En jeg stolte på umiddelbart, selv om han satt med beina oppunder seg inne på legekontoret. 

 

 

Jeg har fått svar på både hva som feilte meg i dag. Og hva som feiler meg “generelt”…
Sliter med litt vondter her og der. Mest alder visstnok. Ting forsvinner inni kroppen, som burde vært der for å holde ledd og bein “smoothe”.  Høh!! Sa jeg integritet og tyngde?? Pfff… Guttunge!!  😀

 

 

#forutinntatt #lege #helse

 

 

8 kommentarer
    1. Kommer litt av hvert med alderen, men det går seg jo til! Greit å få noen svar fra ungdommen da… hihi…. forutinntatt eller ikke, de er nok ikke så dumme! Klem <3

    2. Også glemte jeg jo litt å understreke poenget ( sånn går det når jeg blir ivrig).

      For poenget var bås-tenking. Med kjente luftveis-/lungediagnoser, så fokuserte alle i hvitt bare på det ! Havnet i bås, og inn på lungeavdeling med forstøverapparat.

      Etter 3 dager fikk «noen» et lyst øyeblikk, og vips så var det egentlig tett hjerteklaff, atrieflimmer og hjertesvikt som egentlig foregikk.

      Så på krigsstien ? Kranglete ? Lyst til å diskutere ? Det synes jeg faktisk vi skulle gjøre mye mer av, både i stort og smått 😃.

    3. Hi-hi-hi. Ojojoj så likt mitt siste møte med helsevesenet 😂. Bare kjente alder og fordommer tynge, der jeg var ettertrykkelig parkert blant en haug syyyykt unge vesen, neppe tørre bak øra – og i hvit frakk. Tok noen timer gitt, før jeg fikk tatt tak i egen nakke – og gikk over til å flire av meg sjøl 😂.

      Ble grinete igjen momentant så klart, da det viste seg at det jeg hadde bekymra meg for var riktig, mens valpene ikke fanget det opp 🙄.

    4. hi hi synes eg ser den unge legen ,jeg har valgt legen min selv en dame som er den beste jeg har hatt ,hun har tidligere jobbet som lege på sykehuset men ville jobbe som fastlege på legekontoret :=)
      Desverre skjer det forandringer i kroppane våre noen av det bedre andre av det litt kjedeligere ,det er livet det vist nok

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg