Rar verden…?

 

Eller er det MEG som er rar?
Er jeg egentlig en SKIKKELIG raring?

I alle fall er jeg i det filosofiske hjørnet i dag, tydeligvis..Ikke akkurat “Platon-style”… kommer ikke opp med noen nye filosofiske teorier eller noe sånt. Men TENKER litt mer enn vanlig i alle fall…

Du så kanskje mitt innlegg HER, om rare folk?

Vel.. mer rart på gang…

 

 

Jeg VET jeg er litt treg på sånne digitale greier. Jeg vet at verden tydeligvis går LITT for fort for meg der, for det er noen småting jeg ikke verken REKKER å få med meg, eller LIKER særlig… 

Noen har fått med seg dette med selvbetjenings-kasser i butikkene og MEG. Jeg hadde “skrekken” før. Vel..nå har jeg “tatt tyren ved hornene” og vi er blitt bestevenner.

 

Men i dag sto jeg ved en av disse, hadde slått inn alle varene mine SELV, og så plutselig kom jeg på: JEG HADDE IKKE NOK PENGER PÅ KONTOEN!! Altså på kontoen til kortet mitt. Jeg måtte komme meg ut av vare-scanningen og fått overført penger fra den andre kontoen til kort-kontoen!!

Jeg så meg febrilsk rundt og fikk tak i en hjelpemann, som egentlig bare sto borti svingen der, sammen med en annen hjelpemann og ventet…. for å hjelpe oss hvis vi tabbet oss ut…. I stedet for å sitte i kassene selv å scanne varer.. Hm…  Hjelpemannen kom han, slik at jeg kunne få “koblet meg av”..

Men her kommer det “rare”: 
Så står jeg der på siden, og driver med denne overføringen fra EN konto til en annen. Med kodebrikke og mobil og all verdens tekniske duppedingser. Skulle liksom tro det var teknisk NOK til at jeg ikke skulle føle meg “rar”??… Men nei.. For jeg tar meg i å stå der å tenke at dette sikker ser SKIKKELIG gammeldags ut for andre. Ikke så mye at jeg SKAMMER meg..Neida.. Men jeg TENKTE PÅ DET: at det er “rart” å stå med kodebrikke å overføre penger. At alle andre sikkert ville betalt med VIPPS, eller i det minste overført med innlogging til bank på mobilen….

 

 

ER jeg en fossil med en kodebrikke liksom?
Er det riktig at jeg skal føle meg “rar” fordi verden går så veldig fort?? Hm…

 

 

 

#teknisk #digitalt #penger #selvbetjeningskasser #filosofering #utvikling

22 kommentarer
    1. Er ikke så lenge siden jeg fikk bankid på mobil, men nå elsker jeg det! SÅ mye enklere! Det anbefales! Jeg sliter med å finne ut hvor jeg skal plassere de 1948,- jeg tjente på annonser på bloggen i 2018 på selvangivelsen. River meg i håret og banner! Husker ikke hvor jeg satt dem i fjor 🙂 Og ingen som vil hjelpe meg på chat. ARGH! Men jeg skal få det til. Og sånn tenker jeg om ny teknologi ofte, det er noe dritt, men du verden så deilig det er når man endelig behersker det! klem<3 Ps. Skal forresten på nett og kjøpe billett til flybussen til Flesland snart. For nå er det ikke lenge til jeg kommer altså!

    2. Nok flere enn deg som går med kodebrikka i vesken.
      Selv merker jeg det på diverse apper som utvikler og oppdaterer seg, hadde gått glipp av mye om ikke 13-åringen gav meg noen tips 🙂

    3. Ja du er sååå fossil atte ååå…. 😀 Neida. Det er du slett ikke 🙂 Du henger med så det holder. Har faktisk fått selvbetjente kasser her på denne lille plassen også, og bruker de nesten hver gang vi er der og handler. Vipps har jeg, men ikke bank på mobil. Så det er greit å ha med seg kodebrikken 😀 Men hender faktisk at jeg har litt kontanter, men DET begynner jo å bli et problem. Ikke alle steder man får brukt kontanter faktisk… så hvor ender dette ???

    4. Nei. nå er det jeg som føler meg rar, ramla faktisk av lasset (kodebrikka di). Nei du har de samme tankene som en gammel datamann som av og til går seg vill i kodebrikker, passord, etc etc. Men, trøsten må være, vi kommer som regel i mål. Dvs hvis det er dekning på kontoen da, hehe..

    5. hahahahahhahaahahha kjenner meg jo igjen litt da…………. men jeg har både VIPS og bank på mobil………… så det er ikke alltid jeg har med brikken nei 😀

      Men, jeg har ennå ikke prøvd de selvbetjente………. oppdaget at de har slike på COOP fosnavåg 🙂 Kanskje en dag må jeg prøve 😀

      klem

    6. Synes ikke du er hverken gammeldags eller rar. Her brukes både bildebrikke, mobil eller vippe etter behov og hvor jeg er. Hva andre tenker? Vel, det er deres problem 😁😉

      1. Ja, det er mest det at jeg faktisk TENKER på at det er rart som er det rareste. At det er blitt så teknisk at alt annet er RART liksom..

    7. bruker selvbetjening og kort, mix vipps og chit og chat og snip og tewwt og twat og hva alt heter…selvbetjening er enklet om man har dårlig tid og eller lite varer eller mye kø ,men er lurt med penger på kortet…ellers er eg treig på tekniske ting og trøster meg med at eg har andre kvaliteter 🙂 OG driter i om folk syns eg er rar og treig……so what .det syns eg ofte om andre i andre tilfeller 😀 så da er vi like gode alle sammen 🙂

    8. Jeg har også kodebrikken og har ikke giddet laste ned Vipps. Fin unnskyldning hver gang noen er på pengejakt..”sorry, hakke Vipps..”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg