Shuffle-board, skøy og sløv servering

 

I går feiret vi bursdagen til min flotte nevø. Han er skikkelig fin fyr. Blid, lun, morsom, snill og omsorgsfull, lyttende og klok. Og siden han ble 30 ba han familien på en utekveld. Det er lenge siden han ble 30, og det ble invitert litt sent så noe frafall ble det. Vi som var der koste oss imidlertid VELDIG! 🙂 

Først var det shuffleboard på Kulturhuset i Oslo. Skikkelig moro. Aldri prøvd før, men minner litt om curling, men med NOEN ulikheter som du ser: Ikke på is, små “stener”, ingen koster osv..

 

 

Vi var to og to mot hverandre, og som du ser må man være veeeeldig konsentrert. Ikke at det hjalp stort. Jeg var ikke spesielt god, men moro var det likevel.

 

 

På hver sin bane, jeg og nevøen. Banene har sand som gjør at stenene slider fint bortover. Vi spilte i 2 timer. Absolutt en aktivitet som frister til gjentakelse..

 

 

 

Nevøens flotte kjæreste. Hun var rimelig god til å spille. Tror hun har øvd litt i smug 😉 

 

 

Etterpå var det middag på Tijuana på Grunerløkka. 

 

 

Spennende og spesiell utsmykning på veggene, mexicansk stil så klart.

 

 

 

 

Nevøen og kjæresten kler hverandre veldig. Både utenpå og inni. 
Hun er som han: morsom, blid og lattermild, snill, omsorgsfull, og alvorlig og lyttende når det trengs <3

 

 

Jeg er jo en skikkelig feiging når det gjelder mat, og mexicansk er nok den vanskeligste. Mye “klisj” som jeg ikke er så glad i, spesielt i rømme-stil… Og det er ikke overalt det STÅR. Så jeg endte opp med dette, enchiladas, , og jeg LIKER jo ikke sånt hvitt klisj. Men siden det er mye salsa i bunnen av tallerkenen så jeg en mulighet. Jeg snudde enchiladaen, så jeg fikk badet det hvite i salsa, og slapp å SE DEN…Det gikk så fint!! Gnafset i meg på EN-TO-TRE.

Og det var ikke rart for vi ventet vinter og vår på å få maten…Jammen godt denne gjengen koser seg veldig sammen, for det ble mye ventetid. Da hjelper det å ha godt selskap:-D

 

Bord var bestilt på forhånd, og vi FIKK bord. Men så virket det som de ikke husket at vi var der etterpå… Veldig travelt, det er greit, men vi måtte spørre etter menyen for i det hele tatt få bestilt. (etter en 15 minutters tid)
Noen ting måtte vi bestille MANGE ganger før vi fikk  og av flere forskjellige kelnere. Maten var litt lunken, og selv en øl var vanskelig å få til bordet. Bortsett fra en kar, som muligens var hovmester, som måtte ordne opp til slutt, så virket de andre verken så veldig hyggelige eller særlig service-innstilt. 

 

Jeg anbefaler ikke restauranten, det må jeg si. I alle fall ikke på en lørdag… 

 

Men selskapet, familien min, anbefaler jeg på det sterkeste!! Takk for en hyggelig kveld! Både morsomt og koselig var det 🙂 

 

 

 

 

Vil du se noen RARE bilder, trykk HER

 

 

#mat #restaurant #tijuana #mexicansk #kos #bursdag #familie

13 kommentarer
    1. Koselig med sånn utebursdag, det er det lenge jeg har vært med på. Men så synd det skulle være så elendig service på det stedet.. det kan ødelegge så veldig mye. 🙂 Søndagsklem fra nord 🙂

    2. Gørr med elendig service på en slik kveld. Men håper maten var god da den endelig kom. Flott par det der, jevngamle vil jeg tro. Ha en fin dag.

      1. Ja, kjedelig med dårlig service, men vi fikk spist. OG resten av kvelden var veldig koselig 🙂 Ja, ganske jevne i alder 🙂 Ha en fin dag.

    3. Så gøy da- Shuffelboard er veldig morsomt. Jeg var på vinner-laget på sist blåtur 🙂 Kjedelig når servicen er dårlig, selv om det er travelt bør i hvert fall innstillingen til gjestene være bra. Men godt selskap hjelper jo alltid. Så veldig koselig ut 🙂

    4. Flott lørdag med feiring av fin nevø. Herlig.
      Nei, sånne steder greier ikke jeg. Jeg må bli sett og få mat og drikke uten altfor mye problemer. Nok av steder å gå. Kommer ikke til å gå dit jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg