Snø

 

Snøen er ikke lenger hva den en gang var. 
Vel har det tatt seg opp litt de siste årene. Fra INGENTING gjennom en hel vinter, kun is-holke, til faktisk å være LITT snø i perioder. I fjor var det til og med MYE, en hel vinter.

Men vinteren da JEG var liten mini-Frodith…(Eller liten har jeg jo aldri vært, og hvert fall ikke MINI…)…se det var noe HELT annet. Snøen var hvitere…snøskavlene høyere.. Kulda mer gjennomtrengende, på en GOD måte så klart. 

 

Dette var dagens tolkning i min lille Vinterutfordring: Vinterland. 
Jeg valgte meg ordet SNØ, og valgte en litt annen innfallsvinkel i dag for variasjonens skyld.

Skulle du få lyst å være med i min lille vinterutfordring, så finner du listen under her. Du begynner på hvilken oppgave du vil, og gjennomføre i vilkårlig rekkefølge.  Du kan lese mer om HVA du skal gjøre på linken HER. 

Fint om du sier fra om du blir med, så jeg kan legge deg til på linkelisten som kommer hver ettermiddag.

 

 

Jeg har utstilling i Galleri Frodith i løpet av neste helg, så om du vil være med på utfordringen så må du begynne SNART…
Hvis du vil være med å henge oppe i utstillingen i alle fall 😉

 

 

#utfordring #fotoutfordring #foto #vinterland

15 kommentarer
    1. Så skjønn!! 🙂 Herlig vinterbilde! 🙂 Ja, vinterene har nok forandret seg litt!
      I går kveld kom det endelig snø her, så da fikk jeg løst snø også!
      Veldig fin challenge, kjekke oppgaveord 🙂 <3

    2. Ei ordentlig godjente var du 😊 Jeg har vel en formening om at det var mye snø, langt over hode mitt, og som du sier hvitere når jeg også var liten. Iflg de bildene jeg har gravd fram så ser det sånn ut 😉

    3. Orn’tlig gossin da! ❤️ Skikkelig vinterbilde med ullklær og roser i kinnene + masse snø! Mye snø og veldig kaldt der jeg vokste opp, og er igrunnen glad det har blitt mildere nå for tiden.

    4. Så nusselig da! Herlig bilde og masse snø! Ja, det var mer stabilt vær der jeg vokste opp. Sånn er det fortsatt. Tenk at en time fra meg med bil, er det masse snø og skiløyper. Her er det grønt gress, islagte vann og skøyteis. Men det gjelder å nyte det man har. I fjor kom jo snøen i slutten av januar her og den lå til ut i april. Skal undre på hva det blir i år. Klem 🙂

    5. det er rart når eg sier det var mer snø før så svarer folk at eg var liten da. Ja men foreldrene mine var jo ikkje, og bilene var ikkje så himla mye lavere enn i dag.

      I gaten der eg bodde når de hadde måkt fikk du bare ikkje bruke bil til du fikk gravd den ut igjen fordi de var begravet under snøfønnen fra snøfreseren.

      vi lekte tunneller i de fonnene og vi hadde flere rom. Er ganske lenge siden ungene i dag kunne ha snøhuler med flere rom…..eller snøborger event.

      Når vi dro til Hardanger måtte bilen stå på tunet til naboen fordi veien ikkje var måkt ned. Husker far måtte gå ned med varer til huset og kom opp igjen med snø til langt oppå jakken. Han måtte ha på frakk fordi det var så kaldt og min far brukte kun den tykke vinterfrakken når det var skikkelig kaldt. Den og en sort hatt.

      En dyp sti gikk fra bilen ned til huset og når vi kom til huset så måtte vannet rennet til det smeltet og vi fikk vann i springen……vi kokte poteter på vedovnen i snøvann.er glad det ikkje er slik i dag,men er gald for slike minner <3

    6. Fine og gode minner 😀 Hvem kunne ant da, at du skulle sitte i tjukkeste Oslo å få en skokk med bloggere til å dele vinterbilder 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg