Søndag- stressfri sone

 

 

Du har kanskje lest “Stress-håndjernene man bærer rundt hjertet”?
Sånn kan livet være av og til…

Men søndager…og spesielt de man lager seg tomme fra morgenen av..de er stressfrie soner.
Ikke noe er som å våkne en søndagsmorgen, og ikke ha NOEN planer!
Sitte i timevis og drikke kaffe. KUNNE gjøre ingenting, men bestemme seg for å gjøre NOE 🙂

Ta en kaffe til….
Støvesuge litt…Bare LITT..
Vaske opp…fordi jeg VIL…
Sende en sms, ingen vil ut å gå. Men det er HELT greit. For jeg har ingen problemer med å gå en tur på kafe alene. Det er faktisk MOTSATT av problem. Det er en del av min lille stressfrie sone det også. Gå en tur kafe alene. Ta med nettbrett og tatatur. Vite at jeg kan sitte å titte på folk, ta bilder, leke influenser på kafe. For blogger er jeg, men neppe en influenser på særlig mange. Derfor ordet LEKE influenser 😉

Det er lenge siden jeg har hatt en sånn søndag. MIN søndag!
Jeg nyter den.

Kafeen er full av folk. Cultivate så klart. Føler meg hjemme.
Det surrer av stemmer, og jeg hører ingenting…fordi jeg ikke er interessert i høre etter hva de sier. Det er bare kos. Stemning.
Lav musikk. Jeg spiser kake
Utenfor vinduet er det grått…og regn i luften..Som om det skulle være vår snart..Og det er det jo. Snart mener jeg..

 

 

 

Når jeg føler meg ferdig med kafe-livet rusler jeg hjem igjen…
Og inntar min stress-frie sone DER…

 

 

 

15 kommentarer
    1. Stress over lang tid er ikke bra. Nå har jeg hatt litt for mye på meg en periode, og da får jeg ikke sove for jeg blir så sliten. Selv om mye har vært fantastisk, som å være i Oslo å feire 1 årsdag til lille Alf. Men å å stå på sammen med han som er en liten turbo gjør at jeg er vaskeklut når jeg kommer hjem. Men det er koselig stress, som jeg mer en gjerne gjør, sel om det blir o meste laget noen ganger.

    2. En virkelig deilig søndag!🤗🥰
      Det er så godt med slike dager hvor man ikke MÅ noe som helst og klokka ikke er viktig.🤩
      Klart du er influenser som blogger på kafé!👍🏻👏🏻👌🏻

    3. Hørtes ut som en perfekt dag! Jeg blir sliten av for mye folk å forholde meg til, så herlig med alenetid!🥰

        1. Koselig du likte den 😊.
          Må ta litt forbehold om jeg husker riktig, men «Gi meg fri» er skrevet sammen med Dag Erik Pedersen (proffsyklisten). I 1991 var Teigen knekjørt, og ble invitert til å bo hos Pedersen i Italia. Sangen ble til ved et bord på utendørscafé på torget i Bergamott. Sånn sett en link til ditt første innlegg i dag, også.

    4. Stressfrie soner er fint 🙂 Jeg digger alenetid, det å være helt alene et sted, gjerne hjemme 🙂 Lørdagen er den dagen jeg bruker å ha ingen eller få må-oppgaver. Fint med en sånn dag i uken 🙂

      1. Ja, alenetid er gull verdt. Blir mye FOLK i løpet av en uke. Og er jo samboer. Blir ikke “alene” på kafe, men blir litt alene likevel. Trenger ikke forholde meg til noen. Bare sitte pent og ikke plage noen, så kan jeg gjøre som jeg vil ellers 😀

    5. Så deilig med sånne dager og opplevelser uten stress eller krav. Jeg har drukket kaffe foran tv og sett på skirenn mens jeg strikker på med mitt. Klem til deg 🙂 Nyt dagen!

    6. Jeg har søndager som den dagen i uka jeg bare gjør det jeg vil. Vil jeg ikke vaske opp, så kan den oppvasken stå til mandag. Vil jeg ikke lage middag finnes det spisesteder og take-away.
      Så tror jeg du helt klart påvirker flere enn du tror med din lekenhet, din positivitet og din evne til å fylle dagene med gode opplevelser.
      På min “stam-kaffe” spurte servitøren en dag for en del år siden om jeg ikke var “hun bloggeren”, da jeg litt nølende svarte at det muligens var meg…. smilte den unge damen og sa at det synes hun var kult. Kult at jeg vanket hos dem. Det er gøy.

      1. Tror ingen andre enn dere her inne som kommenterer vet hvem jeg er her i Oslo 😀 Hvis Pensjonistgunna går på meg, så kanskje. Eller noen andre fra blogg-blokka. Men kan ikke se for meg at noen andre vet hvem jeg er 😀 Men hyggelig hvis man kan ha litt “påvirkning” på “kjentfolk” da 🙂 Hvis det er positive ting jeg sprer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg