Tilbakeblikk -tegninger 2

 

Fortsetter min lille tegne-årskavalkade her. Jeg har tegnet mye i årene som har gått, og også siste året har det blitt tegnet en del. Både til tegneutfordringer og til f eks ordtak jeg har laget, eller tolket.  Noen gang er det bare helt vanlige hverdagssituasjoner som må tegnes, fordi det illustrerer poenget bedre enn foto. 

April

I april tok panikken meg, omtrent som den gjorde her i begynnelsen av desember. Plent umulig å komm seg inn på bloggen da jeg våknet.  Så en tidlig aprilmorgen skjønte jeg IGJEN at jeg muligens var BITTELITT avhengig av bloggingen.  Hårene reiste seg på armene og panikken var et faktum. Men heldigvis var blogg.no snare med å få meg PÅ igjen…

 

 

 

 

April bød. for meg som jobber i skolen, på  “hemmelig” kjærlighet blant elevene….

 

 

 

….og også noen økter med sirkus-forestillinger..

 

 

 

 

Mai

Mai besto av mye tegneglede. Jeg satte i gang en liten tegneutfordring for meg selv. Fikk oppgaver av leserne mine, og tegnet i vei med smil om munn 🙂 

 

 

 

 

 

 

Men mai var også undring over hvorfor det ikke finnes enkle løsninger når ting ikke er noe greit…

 

 

 

 

 

 

Juni

Jeg ble forfulgt av hunder, som jeg ofte blir. Spesielt de små.  Jeg prøvde så klart å få de til å “gå hjem”…Peivet med armene og kommanderte med streng stemme, uten at det hjalp det spøtt. De fulgte etter meg i mange og lange minutter…

 

 

 

 

 

 Jeg møtte i juni også en  av våre “små søsken” som var SEG SELV,  selv om han var voksen og alt. Gjorde det han hadde LYST til…

 

 

…og det fikk meg til å tenke på at slik burde vi alle være litt mer.. 😉 Uansett hvor voksne vi er..

 

 

Og sånn gikk de varme månedene på tegnefronten. Mye skjedde i de månedene også, og tegne må man hele året 🙂 

 

 

Hvis du vil se Tilbakeblikk 1,  så finne du de tegningene HER

 

 

#tegninger #året #tilbakeblikk #illustrasjoner

3 kommentarer
    1. L ikte tegningene med svart og rosa, hemmlig kjærlighet i skolen, og hengekøya, og bygningene med fugler på en line oppe. Og bildet av blomstene! Og flere..
      Du er flink! 🙂 Mange kloke ord også til tegningene, og dype tanker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg