Tøff i trynet

 

Startet ut tidlig i dag. Riktig så “tøff i trynet”.
Tidlig oppe så klart, og ute og vekket fuglene.. Og etter DET var gjort var det tid for litt trening, selv om jeg jo ikke driver med sånt.. Les HER.

 

 

I 100 varmegrader er nemlig gåing langs Akerselva regnet som trening. Det går bare oppover fra byen….Nesten bare oppover i alle falll…

 

 

Stilen var upåklagelig i starten..
Stoppet underveis og trente med vekter. Og i mangel av vekter brukte jeg mobilen. Gjør samme nytten for en med totalt fravær av muskler..

 

 

“Hei, hva var det?! Å ja…en blomst ja…”

Greit med litt distraksjoner underveis..

 

 

 

For selv om jeg ikke gikk kjempefort var det tøft med så mange varmegrader. Halsen var full av varmeutslett, og jeg klødde og klødde… Beina var vonde, og nesa full av pollen og asfaltstøv..

 

 

 

Etter en liten pause på en benk, fortsatte jeg tappert videre oppover “mørdar-bakken” som de så tøft kaller bakkene når det er ski-vm og sånt, så hvorfor ikke jeg også…

 

 

 

Smilte tappert, og kunne skryte på meg å ha gjennomført 7 km i brennhett “motbakke-løp” om ikke akkurat 3 mila i ski- VM.

 

 

#trening #varme

18 kommentarer
      1. Så absolutt bedre enn ingenting 🙂 Jeg må begynne et sted igjen. Kan ikke gå rett på løping og tunge greier når det er SÅ lenge siden jeg har gjort skikkelig trim.. 😀

    1. Oi, det var imponerende i denne varmen, – da fikk du bra med trim! Jeg har bare gått nedover, så kan tenke meg hvordan det var å gå oppover! Nesten så du skulle gått i Akerselva innimellom, men mange steder med fosser og dypt vann. Da jeg gikk der så startet jeg i Nydalen, men skal begynne ved Kjelsås neste gang, – nydelig langs elva! 🙂

      1. Oppover går greit det også. Men i over 30 varmegrader er det LITT tortur… 😀 Ja, begynne helt øverst. Da er det 5,5 km til Grunerløkka 🙂

    2. Bra trim i varmen. Men det var varmere i går tror jeg. Var lur og utsatte plenklipp til i dag tidlig, så etter ca 45 min klipping dro jeg fra Tranby. Har ei tante der som jeg hjelper litt, det er fint det for jeg liker gressklipping meget bra. Tar vel en tur til Tønsberg i morgen, deilig med litt forandring. Nå er det kveld, hadde lasagne i kveld må skaffe meg ei mindre ildfast form fant jeg ut. Det er varmt om dagen så til mandag skal jeg pante en haug med flakser. Det er mye penger og god økonomi i det der. Ha en fin aftn.

      1. Her er det varmere og varmere for hver dag, men i dag er det HELDIGVIS regnværs-dag. Jeg koser meg inne i en noe svalere leilighet 🙂 Jeg hadde også mye gressklipping når mamma levde. Ja, godt å få returnert flasker 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg