Ferie-løve

 

 

Du har kanskje hørt om “danse-løver”? Folk som elsker å danse, gjør det så mye og med slik glede at de blir gode på det også. 

Vel..jeg er en “ferie-løve”! Jeg har hatt så mange små -ferier i det siste, og lært meg å sett STOR pris på SMÅ turer på en slik måte at jeg er blitt god på ferier. Altså en “ferie-løve”. Denne turen har vært SÅ flott fra start til slutt. Jeg har nytt det sosiale, og jeg har jaggu meg nytt å være alene på en ny måte også.

 

 

Til og med god på å sove på natt-toget har jeg blitt. Vel…jeg sover ikke SÅ mye, men nok til at jeg funker som ei kule dagen etter i alle fall.

 

 

Ferien i Bergen startet på beste vis, med en skjønn gest fra en bloggvenn- Vestfrøken <3 Hun hadde lage igjen et kort og en kjærlighet på pinne på Bergens stasjon. En velkomst som var så skjønn, og som minner meg på hvorfor jeg blogger. Det er ikke fordi jeg skal bli “verdenskjent” og komme høyest på listene. Men det er fordi det gir så mye sosialt. Jeg møter masse hyggelige folk, noen bare på blogg og noen utenfor blogg-blokka også. Felles for møtene er at man kjenner at folk bryr seg om en 🙂  Det slår enhver liste-plassering ned i støvlene!!

 

 

 

 

Den fantastiske dagen fortsatte med båttur med min tvillng-sjel og tvilling-søster av en annen mor: Kjersti. Også hun startet altså som en bloggvenn, som siden har blitt min BFF i Bergen og en tvillingsøster i sjelen. Båtturen ble til bading….

 

 

…både med bikini….

 

 

…og med kjole. For når to som elsker å finne på rare ting kommer sammen, så må det bli noe “rart”. Og foto-shoot i kjole i vannet var det vi tenkte ville gjøre susen.. Kanskje ikke FULLT så elegant som vi hadde sett for oss, men det var en nye opplevelse og ganske så moro 🙂 

 

 

Jeg fikk være med på grilling, og smake hjort. For når familien Jørgensen er samlet skal det ikke stå på mat og gode smaker. Kjempekoselig å bli kjent med familien til Kjersti <3

 

 

Fredagen var det båttur på mårran med spenning og moro. Diger fisk og flott famile. Åååå som jeg koste meg!!

 

 

Så var det duket for hotell-livet et par dager. Og før har jeg kanskje kjent litt stress på det å være i en fremmed by uten å være sammen med noen. Men denne gangen kjente jeg at jeg TRENGTE det og VILLE det,  og jeg visste jo på forhånd at Kjersti skulle jobbe. Jeg trengte å få være alene, få samle opplevelser og inntrykk. Det skulle jo uansett bare være et døgn, før jeg så Kjersti igjen. 

 

 

Jeg var klar som et egg i går morges og med alle “sensorer” på utsiden av kroppen, klar for å oppleve Bergen. All by myself 🙂 

 

 

Jeg nøt hvert sekund og minutt av turen. Selv da jeg sto med tunga ut av gapet og snappet etter luft….Man kjenner jo at man lever. Og man observerer på en helt annen måte, alene..

 

 

Deilig var det likevel å se Kjersti igjen i går. Det er jo derfor jeg tar turen over fjellet, for å være med henne. Fineste Kjersti. Jeg nyter skravlingen, høre hennes planer og syn på livet, komme med mitt. Noen ganger tenker vi aldeles likt. Andre ganger tenker vi ganske så forskjellig. Det er flott det også, det beriker å ha folk i livet sitt man vokser på å være sammen med <3

 

 

Ferien ble avsluttet med Stand-up i går som du vet. Og hvis du ikke vet det, så kan du lese det HER

 

 

Og nå sitter jeg her i foajeen på hotellet, titter på livet og blogger fra en sofa. Tenker gjennom ferien:
Jeg har liksom fått med meg ALT denne ferien. Alenetid, sosialt, vennskap, trim,natur, byliv, digre fisk og folk på tur uten antenner. Jeg har vært en svamp…Jeg har suget til meg inntrykk og opplevelser og svelget det med stor apetitt. Jeg har lagret minnene i minne-banken, og blitt en skikkelig “ferie-løve”. 

 

#ferie #opplevelser #natur #byliv #sommer #alenetid #sosialt #vennskap

9 kommentarer
    1. En herlig oppsummering 😀 Tusen hjertelig. der fikk jeg med meg mye av det jeg kanskje hadde missa 😀 Blir nok tammere reportasjer her fra,, ikke så lett når bua ramler full fra neste uke og mye farting for å besøke de som er en smule eldre enn meg 😛 😀

    2. Fin ferie løve og der var den gule bikini som du har matchet selv, så veldig bra ut 💛👌 God ide faktisk. Og fine bilder. Klemmer fra meg

    3. Så fint at du har det bra søs <3 Det er viktig å fylle opp godkontoen sånn at man er på rette siden av den 🙂 Her er det bare kosedag og nå steiker gitaristen biff og jeg slapper av for jeg har fått vond hals og greier. Stoooor god klæm til fineste vennen min <3

    4. Å så koselig. det er ganske smart å bruke tid alene tror jeg. Og ja, denne gang har vi diskutert og vært kanskje mer forskjellige ihht syn på livet enn vi pleier. Men det er fint å ha en å spille ball med, diskutere med, om alt mulig. Og samtidig være avslappet og helt trygg. Sånn som om gode venner er. Og det er vi. veldig gode venner <3

    5. Det har vært så moro å følge deg på turen til Bergen, – mange fine bilder og innlegg! Godt du hadde så fint vær på turen også! Ønsker deg riktig god tur hjem igjen!

    6. Har fått med meg innlegg fra turen og sett du/dere har kost dere i ulike settinger og det har sett både gøyalt og koselig ut 🙂 Og så bra du har har testa badevannet også i ulik bekledning.. 🙂 Fine bilder her ..og det nederste var jo flott ilustrasjon av blogger på tur 🙂 Klem og fin dag videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg