“Frodiths lille januar-moro”- 28. – Hobby

 

HOBBY

Jeg har fått en del hobbyer. En del har jeg nok hatt i mange år. Men en del har utviklet seg litt etter at blogg ble hobby. For mange av hobbyene mine er tilknyttet blogg. En blogg er en perfekt plattform for å legge ut både egneskapte tegninger OG foto. Ofte for å illustrere noe man vil skrive om. Men av og til er det bildene i seg seg selv som dukker opp først, og så kommer teksten etter inspirasjon fra bildene jeg har laget. Blogg, foto, tegning, skriving og tur henger så fint sammen. Man blir på en måte “tvunget ut”, ikke motvillig, for å skaffe de bildene og den inspirasjonen man vil ha 🙂
Blogg er en av mine hobbyer altså, og med den melder det seg av og til en liten “photo-shoot” også. Leke modell er morsomt også for folk på 57 😀
 
Tegning er supergøy! Og etter jeg begynte å tegne digitalt, i Paint, ble både tegning og blogging enda mer gøy. Jeg har tegnet digitalt, nesten fra jeg startet bloggen. En god hobby altså.
 
Foto er også en fantastisk fin hobby. Å studere nye vinkler, valse rundt å lete etter morsomme motiver, tenke ut gode tekster til fine bilder. Man blir kreativ av å ha blogg, og med foto som en del av det man kan leke seg med, så kan man utvikle sin egen stil på bloggen. Jeg har blitt enda mer kreativ av å ha blogg, og har fått enda flere hobbyer 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Den siste hobbyen jeg vil nevne er: Skrive dikt og små tekster.  Det er en kanskje den hobbyen jeg har hatt lengst. Men den har også fått oppblomstring, med bloggen hvor noen kan lese dem. Her er en av mine små tekster som du kan lese om du vil: En fot full av snø og tunge tanker

 

Hvis du lurer på hva jeg holder på med her, så er det en liten januar-utfordring, og du må lese på “Frodiths lille januar-moro” for å finne ut av opplegget og hva oppgavene går ut på 🙂 Fremdeles mulig å bli med. Si gjerne fra til meg hvis du har begynt, så jeg kan legge deg på listen med linker 🙂

Og hvis du får lyst å se hvem andre som er med, så finner du de på linkene under her.

 

Heidisverden

natheless

livetmedvesla

Mettejosteinsdatter

Pensjonistgunna

happy

friluftsheidi

kjerringtanker

elevele

zoeticworld

utifriluft

bunny

Skogfruen

Solliv

Fruensvilje

Gryende

BforB

Kariengesvik

audmarit

Lenalykke

kvardagsengel

Allansverden

Lindasakseide

 

 

10 kommentarer
    1. Fine hobbyer som vi også får glede av gjennom bloggen din! 🥰 Jeg har hatt mange hobbyer opp igjennom årene, og akkurat nå er det strikking og toving av tøfler jeg holder på med. 😊 Når det blir vår og sommer, er det mest hagen det går i, med grønnsaker, drivhus og blomster. Kos deg resten av søndagen! 🤗

    2. du har mange fine hobbyer og du får jo oss med på mange av dem også ,jeg har nok så smått blitt mer trygg på meg selv da jeg må utfordre meg på mange av dine sprell ,så det har vært en fryd å bli med på din reise

    3. Og du inspirerer mye med dine hobbyer og får oss til å være med på moroa og lærdom. Du er kjempeflink med ord, tegning, fotografering, jobben din, og med mennesker Frodith. En herlig dame som bringer glede her i bloggverden:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg