Hvordan tenker du?

 

Jeg er ganske visuell, og tenker ofte farger og former om mye forskjellig. Når jeg leser ting kan jeg få assosiasjoner på ulikt vis. Eller hvis jeg snakker med folk om forskjellig, så dukker det opp underlige assosiasjoner som er kjempemorsomt å høres andres mening om. 

Som i går, HER, hvor jeg sjekket hvilken farge DU assosierte med dagene. NOEN har svart, og hadde farger på alle dagene. Noen har bare en dag de tenker noen farge i forhold til.

 

Jeg er veldig glad i farger 🙂

 

 

Når jeg ser ordet mandag, får jeg fargen blå. På en merkelig måte har forklaringen noe med lyd å gjøre, og kanskje ikke så visuell. Det er a-en som avgjør for meg. Den er litt mørk som lyd, og får meg derfor til å tenke mørkblå. Ikke pga blåmandag… 😉

Tirsdag har en lys lyd, sikkert på grunn av i-en. Derfor får jeg gul farge på denne. 

Onsdag er brun, her klarer jeg ikke å forklare det med lyden. Den bare ER brun. 

Torsdag- ingen klar farge for meg. Men lurer på om den er litt blå også, og kanskje pga å-lyden. 

Fredag er helt klart lys grønn, hvert fall ikke mørk-grønn. Aner ikke hvorfor men føler det er lyden av ordet her også. E-en i ordet. 

Lørdag og søndag er veldig rød. Det har kanskje noe med hvilken farge de har fått i kalenderen. Helg osv. Men litt er det farget av vokalen ø. Ø som i rød. De HØRES røde ut 🙂 

 

Svarte du ikke i går, så svar gjerne i dag. Og vil gjerne høre hvorfor du tenker som du gjør. Spennende!!

 

 

 

Jeg har også slitt litt med en kranglete sekk og en kjole som laget problemer i dag. Trykk på linken.

 

 

 

#farger #dager #assosiasjoner

1 kommentar
    1. Vet ikke helt hvorfor mandag til onsdag er de fargene jeg skrev, men torsdag er rosa for helga nærmer seg… altså lyserød! Fredag er gul – glad som ei sol! Lørdag er bare rød….. og søndag er grønn for å være ute mest mulig….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg