Moro i retro-land

           

I dag har vi vært i Retro-land, så og si hele dagen. Karidansen og jeg.

Første stopp var Twice på Sæter. Gjenbruksbutikk. Fiiiine og dyre merker, som selges billig(ere) enn til vanlig, siden de er brukt av noen andre før. Jeg fant noe fint, men enten passet det ikke, for stort eller for smått, eller det var feil stoff… Men MYE fint, skal nok dit igjen ja. Men ikke noe å bli “FET av” der altså…. 😀

 

 

 

 

Var innom en butikk hvor det IKKE var gjenbruk, men fantastisk fine kjoler. Herlige fargerike saker 🙂 Tenkt å danse i en blomstereng i denne!

 

 

Man trenger påfyll etter så mye butikk-traving. Om det er aldri så mye fint, nytt eller gammel…

Nummer to på listen i Retro-land var en kafe. Kafeen heter Arv, og ligger på Grønland. Fantastisk kafe!! 

 

Inngangspartiet. Man MÅ jo bli glad!! Farger, sirkusfølelse, og vel innenfor dørene et HAV av gamle minner!! Vafler serveres på tallerkener fra barndommen min, i taket henger de rareste ting… og….

 

 

 

 

….DOEN er en minnebank i seg selv….

 

 

Den gamle fiskeren….

 

…..gråtende barn i alle varianter…

 

 

En dorullholder ulik alle jeg tidligere har sett… 

 

Denne kafeen MÅ bare oppleves. To fantastisk hyggelige menn som jobbet der. De var litt overrasket over innrykket av folk merket vi, og jobbet fletta av seg, med et smil om munnen og med litt skjelvende hender, av alt stresset. Det var like hyggelige hele veien. Vi tok en kaffe, men lukten av barndommens vafler satt i nesa og gjorde opplevelsen litt ekstra 🙂

 

Da vi var ferdige i Retro-land for dagen, svingte vi innom bakgården til Dattera til Hagen. Ikke akkurat noen grå, kjedelig plass det heller.

 

 

 

 

 

Jeg har storkost meg i dag! 🙂 

 

 

 

Les gjerne også: 

Til Sæter for å gjøre seg fet

og Spiller du hovedrollen i eget liv

 

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg