Nær spist av en hai!!

 

Nå er brødrene til Kjersti kjent for å “levere”, når Frodith mangler noe. Jeg har jo tidligere lånt støvlene til den ene broren, for å få tatt spektakulære “modellbilder” på brygga ved hytta der.  Og da jeg og Kjersti var statuer i Vigelandsparken i vår, fikk jeg jammen meg låne sølv-drakten til den andre broren, eller var det den samme?… Les HER så får du se begge deler

Men denne gangen tok de jammen kaka disse brørdrene. Og ikke bare brødrene med hele familien. 

 

 

Vi sto opp for “å vekke fuglene”….eller i dag var det av en LITT annen grunn. Vi skulle vekke FISKENE!! Med på turen var så klart både STORE…

 

 

…og små….

 

 

Det var brødre på alle kanter….

 

 

….og mødre… Og når brødre og mødre, svigerinnen til Kjersti og VERDENS BESTTE Kjersti….

 

 

 

…tar med seg Frodithen ut på sjøen for å vekke fiskene, da varter selv fiskene opp!!

 

 

Kjersti halte og dro i linen i “timesvis”. Og vi er ganske sikre på at hun vil få digre muskler etter denne dagen. Hun halte og dro, halte og dro..Og en lang stund skjedde det ingenting. Men jeg tok sikkert 30 bilder bare av opptrekkingen av linen, i ren spenningsrus… Og da med ett, PLUTSELIG ble det tyngre …og der ute kom det til syne noe jeg var nesten SIKKER på var en hai!! MINST!!

 

 

 

 

 

Tusen tanker FOR gjennom hodet mitt: -.Den DER skal de vel ikke ha med seg HJEM!! Skal den opp i båten HER?? Bak her med MEG?? Det kan umulig være plass til den i denne båten!! Jeg blir garantert spist! Håper ikke Kjersti er sterk nok til å få den ombord!

 

 

 

 

 

Men søskentrioen visste nok hva de gjorde, for de halte den ombord. Antagelig visste de det ikke var en menneskeetende hai..;-) 
Det var nemlig en Lange. Og den sto jammen til navnet sitt, skikkelig lang. Og 16, 3 kg. Er det noe rart jeg ble litt skvetten?

 

 

 

De fikk litt annet småtteri også, som havnet på sjøen igjen…

 

 

Og mens brødre, mødre og alskens familie ordnet med fisk, garn, måker og annet rart….

 

 

….manøvrerte Salt og Pepper båten hjemover igjen…

 

En fantastisk måte å starte dagen på skal jeg love deg! Jeg ble SKIKKELIG våken!! 🙂 

 

Tusen takk til familien Jørgensen for et herlig døgn! 🙂 

 

 

Hvis du ikke har fått med deg grillkvelden til Salt og Pepper, så finner du den HER

 

#fisking #garn #lange #morgentur

 

8 kommentarer
    1. Så moro å få oppleve at de fanget en kjempestor fisk: Jeg har aldri sett noen hale i land noe tørre enn fisker på ca 1 kg! Ikke rart at du syntes det var skummelt! 🙂

    2. Så moro å oppleve! 😀 For oss landkrabber (snakker mest for meg selv, hehe) så er sånt ekstra gøy! Husker jeg var på leirskole på Osterøy, rett ved Bergen, da jeg var ca 13 år. Dro i land en svær torsk som jeg fikk med meg hjem på toget (den lå i ei kasse med is) og det var stas!

    3. Haha, jeg dør! Jeg så nemlig ikke at det var Salt og Pepper som styrte båten på vei hjem, men jeg syntes det var litt vingling en stund 😀 😀 Takk selv, for at du ble med. Det var virkelig en tidlig og flott start på dagen 🙂 Fiskelykke hadde du og med deg, helt fra Tigerstaden 🙂 Vi likte deg godt i familien, så nå er du litt Jørgensen-adoptert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg