Livets bitre drops- hvor lenge lar du smaken sitte i?

 

Jeg er glad jeg har evnen til å glemme
Jeg er glad jeg har evnen til å la smaken av de bitre dropsene livet av og til serverer meg, forsvinne ned i magen, ut i doskålen og spyles ut med et svooosj, fortere enn du rekker å si :”Bitre drops”.
Ikke alle har den evnen. Noen blir hengende igjen i bitterhet. Noen lar smaken forgifte det som kunne ha blitt et godt å harmonisk liv, med bitterheten over det som kunne ha vært, men ikke ble..

Noen ganger virker jeg kanskje som en overfladisk fjoms, sånn utad. Ergrer meg over klær som ikke matcher, og surrer rundt som en sorgløs sommerfugl med fokus på glede og små tullete ting. Men jeg ER ikke overfladisk, og følelsesløs. Jeg er godt forankret i meg selv, med evnen både til å kjenne på egne følelser og ha empati med andre. Men jeg har også evnen til å ha fokus på det som ER. Jeg bruker lite energi på det som kunne ha vært, men ikke er. Jeg bruker lite energi på å være sur, sint og bitter. Fordi jeg har evnen til å glemme.

 

 

Så da flagrer jeg videre da, som en sorgløs sommerfugl…
Så kan du bare tro hva du vil om hvem jeg er 🙂

 

Jeg er min mors datter, helt klart..

Det sier seg vel selv sier kanskje du. Jo da… Enig i det. Men noen ganger likner man mer enn andre ganger. 

 

 

Jeg er, som min mor var, ganske opptatt av klær. Liker å pynte meg. Liker at ting passer sammen. Jeg er kanskje litt over gjennomsnittet opptatt av at ting skal “matche”, det var mamma også.  Jeg tenker her på farger. Får nesten litt “vondt” når fargene blir “feil”… Hm.. 
Så i dag svinset jeg ut i 7-tida, med sommer-bluse og sko i rosa. 

 

 

 

Jeg trodde inne i leiligheten at de matchet greit, men oppdaget plutselig da jeg var kommet nedover i gata at sko og bluse egentlig skar litt i øynene! etter min oppfatning. Snakk om I-lands-problematikk!! Jeg tok meg selv i å tenke: “Skal jeg gå opp igjen å ta på de andre skoene? Eller skal jeg bare ta av skoene så fort jeg kommer på jobb? Kan jeg kanskje ta av blusen når jeg er inne på jobben?” Men….det er da fornuften heldigvis slår inn:
“Det er ingen som vil legge merke til dette, så lenge du går som om du mener det.”
Med hodet hevet, og en attitude som sier at dette var planlagt, det var ment sånn, så kommer du unna med alt. (Dette har jeg skrevet om her inne før: HER)

 

 

Så både sko og bluse har vært på i dag… 

Det er LITT  satt på spissen dette innlegget, men det er noe sant i det faktisk 😀 (*stirrer beskjemmet i bakken)

 

Lykken er….

…å flagre rundt i sommerkjoler i ekte “stesøstrene-til -Askepott”-stil…

 

 

….å forberede morsomme opplegg til elevene som kommer til høsten…

 

… å spise middag ute med Hr Frodith på “Bønder i Byen”..

 

 

 

Det er lykke det 🙂 Hverdagslykke <3

 

Hva er hverdagslykke for deg?

 

 

 

Nesten-midt-i-uka-oppdatering

Da er jeg kommet  nesten midtveis i uka. Jeg prøver å holde koken litt her inne også i ukedagene nå. Ikke veldig lett skal innrømmes, siden det er full rulle fra tidlig morgen til langt ut på ettermiddagen på jobb. Men har jeg LITT ekstra tid og ork på kveldstid så er jeg innom her. Enten bare får å lese andres blogger, men også for å oppdatere litt selv. Liker jo fremdeles veldig godt å blogge jeg, og planen er å få litt FRES over bloggen OG plattformen 😀 Hårete mål? Ja, kan vel si det sånn! 😀

Men altså: Tirsdag- kjole-tirsdag kan man nesten si Det var meldt massevis av varmegrader, og sånt må jo feires. I tillegg har jeg noen kjoler som henger i skapet der og TRYGLER om å få komme ut. I dag fikk denne luftet seg litt. Den har jo til og med vært i Hellas, heldiggrisen!

 

Hvit og sommerlig. Og tror du at jeg har bare EN arm? Vel… det er feil…

 

 

 

Jeg har nemlig TO!! Tadaaa!

 

I går feiret vi bursdagen min på jobb. Jeg hadde jo bursdag 18. mai, men det ble først tid til feiring NÅ på jobben, sånn ordentlig mener jeg. Fikk mye oppmerksomhet av kollegaene på selve dagen også jeg, men i går var det gave og blomster fra jobben 🙂 Og kake så klart. Min leder holdt en flott tale til meg og jeg holdt en liten tale selv. Om hvordan det er å bli 60. Jeg er på et godt sted i livet egentlig nå, et godt år så og si, selv om jeg ikke liker selve tallet…

 

Fredag avspaserer jeg. Har du forslag til en god aktivitet jeg kan gjøre?

 

En veldig spesiell opplevelse

I går etter Baneheia dro vi til Kunstsiloen i Kristiansand. Det var også en del av gaven fra Anna-Lena. Omvisning på Kunstsiloen. Kunstsiloen i seg selv har vunnet masse arkitekturpriser, og det var jammen ikke rart. Et praktfullt sted å ha kunst. Bygget minner om en blanding av en katedral og en silo.

Omviseren var energisk og flink, og fortalte mye om både bygget og kunsten. Jeg velger å ikke holde noen forelesning her om det… Jeg ville uansett ikke klart det, men slike opplevelser må man ta inn selv. Det er i situasjonen, i samspill med kunsten sånn informasjon gir noe helt eget.

 

 

 

 

 

 

 

Vi var igjennom mange epoker, og når vi hadde fått en hurtig omvisning (1 time) i alle 3 etasjene, så gikk vi ned og spiste kake, før vi begynte på igjen i noen av rommene. Vi var der i 3 timer 😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Surrealisme, modernisme, kubisme..

 

 

 

 

Den aller mest spesielle opplevelsen var en installasjon, et rom, digital kunst, som tok helt pusten fra en. Det var videokunst som tok utgangspunkt i et bilde av Bendik Riis (det over her), og hans opphold på institusjon. Der var “lerretet” var på en måte hele rommet, tak, vegger, gulv, med ulike bevegelser til vakker musikk.

Skal se om jeg får lastet opp en video senere, men bildene under her er av den videoinstallasjonen.

 

 

 

 

 

Jeg laget litt surrealistisk kunst selv også 😀

 

 

 

 

 

 

En skikkelig fin bursdagsgave var dette og en veldig fin opplevelse. Hele dagen egentlig 🙂 

 

Fri og Frodith

 

Du fikk kanskje med deg HER at jeg ba om å få noen utfordringer?

Noen utfordringer i livet liker jeg overhode ikke, synes det kan bli litt VEL mange til tider i hverdagen…. Men når det gjelder foto-utfordringer er jeg “klar som et egg” og synes det er gøy å prøve å gjennomføre “oppdrag” som folk gir meg. Jeg har gjort dette mange ganger før, og pleier å finne en løsning på de fleste foto-utfordringene.

 

Da fortsetter jeg litt med gjennomføringen. Og i dag har jeg valgt utfordringen gitt av Fullstendigkaos.blogg.no

 

“Fri og Frodith” (som minner om fri og freidig)

 

 

 

Ut i det fri, og litt leken, fri og Frodith 😂

 

 

 

Trærne i Baneheia bød på litt lek 🙂

 

Kom igjen da! Gi meg en utfordring du også! 🙂 

 

 

Urbant, nærkontakt med dyr og stappfull av inntrykk i byen med stor K

Startet ut i 10-tida, megaspent og full av planer. For deg som har fulgt med meg på reisen: Jeg er i Kristiansand! Brukte lang tid på veien i går pga kø. Så altså ikke i København 😂

 

(Se hvor spent jeg er 😂)

 

Etter litt by-inntrykk dro vi på Baneheia og gikk tur. Litt regn innimellom i dag, men vi hadde med regntøy, mat og ellers alt som trengtes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noen veldig sjarmerende andunger som var riktig tillitsfulle og nesten satte seg på fanget mitt 🥰

 

 

 

Etter turen på Baneheia ble det tur til Kunstsiloen, et fantastisk bygg med masse flott kunst. Og omvisning. Mer om det senere 🤩

 

 

 

Tre på rad…

 

Jeg lurer egentlig på…

 

 

 

Hvor mange må egentlig til før det kan kalles en rekke?
Og hvor rett må de plassere seg før de kan kalles en rad?

Er det nok at de er mer enn  2 og marsjerer i takt mot munnen min?

Sukkerbelagte krokodiller på rekke og rad… 3 på rad…

 

 

 

Mye rart man skal filosofere over en tidlig morgenstund… i byen med K

Det er fordelen med å våkne tidlig, helt klar for en ny dag 😀

 

Denne lille filosoferingen er “trigget” av Utifriluft og hennes helgeutfordring, så klart.

Temaet er: Tre på rad.

 

 

Luksussuite i byen med stor K

 

Etter 6 timer, noe køståing, en matbit på Circle K, og ganske så mye skravling i bilen, er vi nå framme i byen med stor K. Hvis du ikke har forstått hvor jeg er, så får du vente på bilder. Noe annet enn disse som er innsiden av den flotte leiligheten Anna-Lena har leiet til oss.

Dronningen får lov å bo i den flotte dobbeltsengen. Og snillingen, dvs Anna-Lena, tar sovesofaen. Heldige meg. Nå gleder jeg meg til søvn, og en flott dag i byen i morgen. Følg med 🙂

 

 

 

Koseklærne er på, nå skal negler files og lakkes og side blir det skjønnhetssøvn 🙂

 

 

 

 

Dagens antrekk- på reise

 

Snart i farta på blåtur. Nei…ikke båltur…BLÅ-tur.. Altså: DU vet ikke hvor jeg skal!! 😀 Vanligvis er blåtur en tur hvor deltageren selv ikke vet hvor reisen går. Men nå har jeg fått vite hvor, og gleder meg sinnsykt!
Starter av gårde kl 15. Blir hentet av Anna-Lena på jobb og så kjører vi noen mil. Dette er altså 60-årsgaven min fra Anna-Lena <3 

Så hva har man på seg når man skal på tur? 
Jeg har på med det jeg har lyst til, og så er resten av skapet mitt i kofferten!! Jeg har med klær for 14 dager 😀 Helt unødvendig så klart. Men vi har bil, og jeg vet jo NULL om hvordan været blir… 

 

Dagens antrekk- på reise: 

Svart strømpebukse: H&M
Svart shorts: Kjøpt på Jalla-butikk i Grebbestad, Sverige, for flere år siden
Svar topp: Kjøpt på Vila for 5-6 år siden
Rosa joggesko: Kjøpt på Torshov Sport i år

 

 

 

Ok, mer om hvor jeg befinner meg i helgen får du senere i dag 🙂