Jeg er glad jeg har evnen til å glemme
Jeg er glad jeg har evnen til å la smaken av de bitre dropsene livet av og til serverer meg, forsvinne ned i magen, ut i doskålen og spyles ut med et svooosj, fortere enn du rekker å si :”Bitre drops”.
Ikke alle har den evnen. Noen blir hengende igjen i bitterhet. Noen lar smaken forgifte det som kunne ha blitt et godt å harmonisk liv, med bitterheten over det som kunne ha vært, men ikke ble..
Noen ganger virker jeg kanskje som en overfladisk fjoms, sånn utad. Ergrer meg over klær som ikke matcher, og surrer rundt som en sorgløs sommerfugl med fokus på glede og små tullete ting. Men jeg ER ikke overfladisk, og følelsesløs. Jeg er godt forankret i meg selv, med evnen både til å kjenne på egne følelser og ha empati med andre. Men jeg har også evnen til å ha fokus på det som ER. Jeg bruker lite energi på det som kunne ha vært, men ikke er. Jeg bruker lite energi på å være sur, sint og bitter. Fordi jeg har evnen til å glemme.
Så da flagrer jeg videre da, som en sorgløs sommerfugl…
Så kan du bare tro hva du vil om hvem jeg er 🙂


















































