Tre på rad…

 

Jeg lurer egentlig på…

 

 

 

Hvor mange må egentlig til før det kan kalles en rekke?
Og hvor rett må de plassere seg før de kan kalles en rad?

Er det nok at de er mer enn  2 og marsjerer i takt mot munnen min?

Sukkerbelagte krokodiller på rekke og rad… 3 på rad…

 

 

 

Mye rart man skal filosofere over en tidlig morgenstund… i byen med K

Det er fordelen med å våkne tidlig, helt klar for en ny dag 😀

 

Denne lille filosoferingen er “trigget” av Utifriluft og hennes helgeutfordring, så klart.

Temaet er: Tre på rad.

 

 

Luksussuite i byen med stor K

 

Etter 6 timer, noe køståing, en matbit på Circle K, og ganske så mye skravling i bilen, er vi nå framme i byen med stor K. Hvis du ikke har forstått hvor jeg er, så får du vente på bilder. Noe annet enn disse som er innsiden av den flotte leiligheten Anna-Lena har leiet til oss.

Dronningen får lov å bo i den flotte dobbeltsengen. Og snillingen, dvs Anna-Lena, tar sovesofaen. Heldige meg. Nå gleder jeg meg til søvn, og en flott dag i byen i morgen. Følg med 🙂

 

 

 

Koseklærne er på, nå skal negler files og lakkes og side blir det skjønnhetssøvn 🙂

 

 

 

 

Dagens antrekk- på reise

 

Snart i farta på blåtur. Nei…ikke båltur…BLÅ-tur.. Altså: DU vet ikke hvor jeg skal!! 😀 Vanligvis er blåtur en tur hvor deltageren selv ikke vet hvor reisen går. Men nå har jeg fått vite hvor, og gleder meg sinnsykt!
Starter av gårde kl 15. Blir hentet av Anna-Lena på jobb og så kjører vi noen mil. Dette er altså 60-årsgaven min fra Anna-Lena <3 

Så hva har man på seg når man skal på tur? 
Jeg har på med det jeg har lyst til, og så er resten av skapet mitt i kofferten!! Jeg har med klær for 14 dager 😀 Helt unødvendig så klart. Men vi har bil, og jeg vet jo NULL om hvordan været blir… 

 

Dagens antrekk- på reise: 

Svart strømpebukse: H&M
Svart shorts: Kjøpt på Jalla-butikk i Grebbestad, Sverige, for flere år siden
Svar topp: Kjøpt på Vila for 5-6 år siden
Rosa joggesko: Kjøpt på Torshov Sport i år

 

 

 

Ok, mer om hvor jeg befinner meg i helgen får du senere i dag 🙂 

 

60 er det nye 40 eller?

Ja…vi snakker år…
Noen har sagt at 60 er det nye 40. Og den går jeg for. For det er DET jeg er.. Sånn inni meg!

 

 

Før var man bestemor, eller til og med kanskje oldemor når man var 60. Man var etablert, med familie, hus og voff-voff, barnebarn, hager, og man hang ikke helt med, annet enn på kjøkkenet muligens. 

Ting har forandret seg. Folk begynner med utdanning når de er i 40-årene, ja muligens etterutdanning da…men likevel. De får ikke barn før de er rundt 40 heller, så det bestemorgreiene kommer i alle fall ikke før man er nærmere 60. Folk jobber til de er godt opp mot 70 eller over.. Og veldig mange “henger med” omtrent på samme nivå som 40-åringene. 
Jeg skal ikke skryte på meg å “henge med” på ALT. Men på mange måter er jeg omtrent som da jeg var rundt 40, selv om man kanskje ikke ser HELT sånn ut 😀

Men jeg mener… Når 40 er det nye 20, så må vel 60 være det nye 40? Eller hva mener du?

Jeg liker å bli eldre på mange måter. I alle fall LITT. Jeg liker den delen som erfaring en  og modenheten gir meg. Men jeg er IKKE med på at jeg er GAMMEL. Jeg tenker vi sier at 60 er det nye 40 jeg. I alle fall hva MEG angår 😀 Ha-ha!!

 

 

I morgen drar jeg på blåtur med Anna-Lena. Den er ikke lenger SÅ blå,  for meg, for hun har fortalt hvor vi skal. Men jeg akter å la den være LITT blå for DEG! Men du kan jo gjette litt på hva og hvor vi skal?

 

 

Et fyrverkeri på scenen!

“Birgitte and the Dusty Trails”! 
Lover deg at der er det lite støv å spore. Maken til kul stemme og fresh attitude skal man lete lenge etter 😀 Jeg er vel i utgangspunktet ikke noe country-dame, MEN mulig jeg har blitt det nå! Det svingte så av denne musikken at det var rett før jeg inntok scenen selv med et digert Jihaaa!. Umulig å sitte stille nesten! 

Det er så klart litt ekstra gøy når jeg visste hvem Birgitte var. For meg er hun egentlig mest Emma, som hun også heter. Og sist jeg så henne var hun 9 år. Jeg fikk snakket litt med både henne og moren hennes, som jo var den jeg kjente. Tidligere Stussli.blogg. Bente. Har ikke truffet dem etter den gangen jeg besøkte familien i Kongsvinger. Var skikkelig gøy å se hele familien igjen! 🙂

Men altså, “Birgitte and the Dusty Trails”: Har du mulighet bør du absolutt få de med deg en konsert med dem. Emma skriver egne låter, de spiller noen cover-låter i egen versjon i tillegg, det er raske takter, morsomme låter og også noen såre melodier. Jeg er skikkelig glad jeg gikk på denne konserten. Det var en veldig fin opplevelse! <3 

Takk! “Birgitte and the Dusty Trails!”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sånn skal en fridag være

 

Fridager midt i uka bør fylles med nesten ingenting. I alle fall ikke stappe den full, mange uker i forkant. Det som var min plan i dag var frisøren. Litt egenpleie. Elsker å gå til frisøren. Så rufse-tufsa fikk ordnet litt på sveisen og brynene før jeg setter av gårde på tur med Anna-Lena til helgen.

Ellers hadde jeg null planer i dag, utenom den konserten i kveld.
En riktig så slakk og deilig dag, hvor jeg får masse tid til surring. Surring bør man ha tid til, litt hver uke egentlig. Viktige saker.

 

Rufse-tufsa byttet ut med en mer glatt variant 😀

 

 

Da er jeg snart klar for konsert!!

 

Da er jeg i gang med fotoutfordringene!

 

Du fikk kanskje med deg HER at jeg ba om å få noen utfordringer?

Noen utfordringer liker jeg overhode ikke, synes det kan bli litt VEL mange til tider i hverdagen…. Men når det gjelder foto-utfordringer er jeg “klar som et egg” og synes det er gøy å prøve å gjennomføre “oppdrag” som folk gir meg. Jeg har gjort dette mange ganger før, og pleier å finne en løsning på de fleste foto-utfordringene.

 

Nå er jeg i gang med gjennomføringen. Og valgte å starte med den øverste utfordringen faktisk. Den er gitt av Fruensvilje

“En grønn oase i Oslo by”

For meg er hele området ved Akerselva en grønn oase. Og når man tenker på at Akerselva er ca 9 km, så er det egentlig grønt store områder i Oslo. Jeg elsker Akerselva, og gå der å fotografere. Jeg elsker Oslo, byen min. Rart egentlig siden jeg ikke er vokst opp her. Men det føles litt sånn. Som om jeg var det 🙂 

 

Dette bildet er tatt ved Kuba. En park i Oslo. 

 

Og dette ved Aamot bru, den ligger litt høyere opp langs elva, i retning Nydalen. 

 

 

 

 

Kom igjen da! Gi meg en utfordring du også! 🙂 

 

 

“Sandkasse-lovene”

 

I sandkassa regjerer den sterkeste
Størst bøtte og størst spade bestemmer
Helt til noen voksne sier at alle skal være snille mot  hverandre

 

Vi vokser 
Men voksesmertene vil ingen ha

 

“Voksne” mennesker i livets sandkasse
Er noen ganger bare store barn
Spaden og bøtta er bare byttet ut med noe annet…

Og nå snakker jeg faktisk ikke bare om Trump…

Fin-fine dager!

 

Snakk om fine dager på rekke og rad nå da!

  • I dag møtte jeg mammaen til Lille Supermann. Som alltid veldig veldig koselig. Hun betyr mye for meg<3 Hun hadde med bursdagsgave til meg 🙂 Et kveld på Edderkoppen: Stand-up med Dora Thoraldsdottir. I oktober! Det er SÅ flott å ha ting å glede seg til i lang tid framover
  • I morgen er det frisør først tidlig på dagen. Farge håret igjen og bryn osv 🙂 Og på kvelden skal jeg på denne konserten jeg skrev om i går. Gå inn HER og hør musikken! 
  • Fredag til søndag er det blå-tur med Anna-Lena. Det blir veldig spennende!! 😀

Og alt dette på bare EN uke. JEG er heldig JEG!! 

 

Jeg skal på konsert!!

Er det noen av dere som har blogget lenge og vel, som meg, som husker bloggen: Stussli.blogg.no. Bente Ovlien var damen bak bloggen.(skrev om henne her og bilder fra besøket)  Hun laget de flotteste håndarbeider, en skikkelig kreativ sjel. Hun har en datter som har sunget siden før hun kunne snakke omtrent. Jeg var på besøk hjemme hos dem en gang, i en hage som minnet mest om et eventyr. Datteren var 7-8 år da jeg var på besøk der, og allerede en fantastisk sanger.   Hun har rukket å bli voksen, og på veien dit har hun vært innom The Voice blant annet, hvor hun gjorde det ganske så bra 🙂 Hun har en stemme som er helt RÅ, så det er ikke rart det gikk så bra <3

 

På onsdag spiller bandet hennes i Oslo, og jeg har bestemt meg for å gå på konserten 🙂 Gøy! Legger ved en link til You Tube hvor du finner mange av sangene til “Birgitte and the Dusty Trails” (bildet er skjermdump fra Facebook-siden til Stortorvets gjestgiveri)

 

 

 

 

 

 

 

 

Gleder meg!!