“Frodiths lille januar-moro”- 7. Kulde

 

KULDE

 

Kulde i dag, her best illustrert av Mammaen til Lille Supermann!
Hun kunne IKKE ha briller på, de dugget og frøs nesten fast i kinnene.

Men se på de vippene da!
Mine ble av en eller annen merkelig grunn IKKE sånn!…
Bildet er tatt litt utenfor Oslo, men hun hadde nesten sånne vipper her i byen også 😀

 

 

I Oslo er 17 grader ikke 17 grader. Da har nemlig Yr helt rett i dette med “følt temperatur”. Som er ca 10 grader kaldere enn målt MINST!! Pga luftfuktigheten i Oslo.

Det knaket i elva når vi gikk forbi. Altså i isen som lå oppå. Sikkert fordi det faktisk var bevegelse av vann under der.

 

 

Hvis du lurer på hva jeg holder på med her, så er det en liten januar-utfordring, og du må lese på “Frodiths lille januar-moro” for å finne ut av opplegget og hva oppgavene går ut på 🙂 Fremdeles mulig å bli med. Si gjerne fra til meg hvis du har begynt, så jeg kan legge deg på listen med linker 🙂

Og hvis du får lyst å se hvem andre som er med, så finner du de på linkene under her.

 

 

Heidisverden

natheless

livetmedvesla

Mettejosteinsdatter

Pensjonistgunna

happy

friluftsheidi

kjerringtanker

elevele

zoeticworld

utifriluft

bunny

Skogfruen

Solliv

Fruensvilje

Gryende

BforB

Kariengesvik

 

 

 

Vil du lese om da Jeg ble neste tatt for nasking i går, så er det bare å trykke på linken.

 

Og hvis du vil se mine andre tolkninger av stikkordene i utfordringen så langt så finner du de under her:

Dyr

Vær

Tur

Smil

Snømann

Smak

 

15 kommentarer

Siste innlegg