Trekning av kalendergave bak luke nr 10

Nå har du kanskje tenkt at du skal se noen julefilmer i år… etter å ha vært gjennom dagens oppgaver.. For å være sikker på at du kan alle til neste års kalender??  Dagen i dag på jobb, har vært flott som en god julefilm. . En tirsdag full av lek, moro og julesang.. Men det får du høre mer om i morgen….

i dag vi jeg bare fotelle om fire glitrende øyne, som har fått meg til å vurdere juletre i år… For når du ser disse  jentene bli helt henført over juletreet på jobben, så skjønner jeg at jeg må anskaffe tre… Med halsene strakt, glitrende øyne, og en helt egen ro… satte de seg ved dette treet på jobben min… Der ble de sittende i en evighet, og bare se opp på llysene og pynten…


Først hadde vi litt lys på.. for de vil jo ikke innrømme det, men blir det ALTFOR mørkt… så er de jo litt pinglete… Og det er jo ikke JEG…..   Men så bestemte vi oss for å skru av alt lyset ..

Da satt de bare der, helt som forsteinet…ikke fordi de var redde.. men i andakt på et vis..

“Kan vi HA sånn tre til jul….? “… hvisket de stille…

 

Vel, du kjenner jo de to “jentene” litt nå, så du vet at de ikke sitter lenge rolig av gangen… ingen ro i rumpa… Så ganske fort var de klare for hjemveien…Og Vaniljeogpepper visste at I DAG var det hennes tur med trekkinga… så hun var ikke sen om å komme seg opp i sekken… Hun har jo ingen tids-følelse… så tror den  trekningen og alt skal skje med en gang vi går inn døra hjemme…

Her hjemme har de i kveld gnafset klementiner, og gått løs på de ferdig kjøpte havreflarnene mine med sjokolade på…

så det er med klissete poter Vaniljeogpepper nå skal trekke vinneren av dagens kalender gave… Og hun er rikitg så utålmodig her nå.. men først svarene

 Jeg spurte 

Hvilken julefilmer er dette? Og det var: 

1) Tre nøtter til Askepott

2) Grevinnen og hovmesteren

 

 

3) Tante Pose

 

Og nisssen var

 

 

En ung Sylvester Stallone

 

Men nå er Vaniljeogpepper klar her, ved siden av meg.. og jeg slipper henne ned i lua, for å hente opp en lapp med en av de som som har svart riktig… og her kommer hun dragende… og full av sjokolade… jeg kan allikevels se at det står et navn…. og det er….

 http://myvidaloca.blogg.no

Vaniljeogpepper trakk DEG!!!  Hurrrrrra!!!! Nå ble det deg 🙂 Du har stått på og vært en trofast gjetter 🙂 Gratulerer! Jeg sender deg en gave i posten, som jeg tror passer litt i det minste 😀 Kommer du med navn og adresse i innboksen 🙂 For jeg tror ikke jeg har adressen fra før? 

 

 Og til deg som IKKE vant: 

-Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 13 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 11

Ha en fin kveld videre <3

 

 

Ho-ho-ho… Frodiths Julekalender ;-)

Bare innom for å minne om at det fremdeles er mulig å melde seg på i dagens luke på julekalenderen min 😉  Fram til kl 22 faktisk. Hjemmelagede/heklede kalendergaver 🙂

Bare gå inn   HER så finner du Frodiths Julekalender, og luke 10,  og kan melde deg på om du vil og om du klarer 😀

 

 

Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 10 – Kom inn, bli med ;-)

Det er ikke moro å være syk rett før jul… Og noen bare blir det likevel… De holder tappert ut, snyter og spyr, hoster og har hodepine… det er noe vi alle kjenner til.. Og akkurat før jul, har man egentlig ikke tid til det i hele tatt..  Man ønsker seg super-krefter og styrkedrikker, for  å komme seg gjennom uker med stress, mas og og endeløse rekker av forberedelser, endeløse køer i butikkene og endeløse lister med gavekjøp….

Ikke rart  Høne-Pøne ble sur som et råttent egg, da hun våknet her “syltet” som en agurk i går tidlig.. Det var FULL forkjølelse og “tett-i -desa” med en gang… Og snørrete og tufs lå hun under pleddet da vi gikk i går tidlig.. Hun hadde kun noen juleblader og en nesespray å hjelpe seg med… Og hun som hadde så mye hun skulle ha gjort mente hun… 😉

Noe annet var det med Vaniljeogpepper… Etter å ha kommet seg gjennom det litt skumle besøket i søplehuset… (Les HER).. ble hun strålende fornøyd når hun så all snøen som var samlet seg opp  på jobben.. Så mens jeg var fullt opptatt med undervisning, så drev hun ute og ” BASTE i snøen”.. Det var trolsk stemning der ute, i det blå lyset,  så hun må jo ha kost seg noe helt enormt..

Først full fart opp mot stubben….


Gjøre seg klar , se skummelheten i hvitøyet… ta sats… og kaste seg ut i det hvite…. Weeeee!!!


….kiler i magen før man lander…. 


Ny runde…. opp igjen…. 


… satse igjen… full fart framover… kaste seg uti det igjen…


…OG lande med et PLASK i snøen… full av snø… Le så man nesten dør… Ha-ha-ha-… hoste snø.. og være HELT våt… på bare sekunder…

Dette er livet liksom.. :-)Så hun hadde en storveis dag.. 

Jeg må berømme henne for å ha blitt litt moden i løpet av adventstiden.. For hun klarte å skjønne at det var IKKE noe gøy for Høne-Pøne å høre om dette… Så da vi kom hjem, eter jeg var ferdig på jobb… etter å ha blitt tørr i tøyet,og etter å ha fått stoppet latterkrampa… så sa hun INGENTING om det hun hadde holdt på med… Hun mumlet noe om kjedelig dag, matte, norsk og sitte stille på stolen… for liksom å trøste høna, som lå der som en hønse-stek… i feber..

Da jeg laget middag… hm… varmet opp noe ferdigmat heter det vel…. Så satt de så koselig der side om side… så på tv, og ventet forgjeves på julefilmer…

 For er det ikke julenissen, marsipan, klementiner eller julehefter…. så er det JULEFILMER som står i hodet på dem… “Husker du i fjor….”  “Husker du DEN liksom…”, sånn kakles det dag ut og dag inn… Og de har litt problemer med å skjønne at det er ADVENT nå… Vi må VENTE…. det er to uker til jul… og ikke en julefilm i sikte ennå..

Derfor var jentene fryktelig interessert i å teste deg litt, for de kan ALT om julefilmer… OG nå vil de vite hva DU kan.. Så dagens første oppgaver er..:

Hvilken julefilmer er dette?

1)

2)

 

 

3)

 

Og også i dag må vi ha med en nisse….

4) Altså: Hvem er nissen i dag?

 

 

 Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 10.  desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

 Jeg har 14 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

 


Trekning av kalendergave bak luke nr 9

I dag da jeg for avgårde til jobb, måtte jeg gjennom et riutale jeg liker dårlig….

Selv om jeg egentlig ikke er redd for noenting, og er ganske så tøff, så har det vist seg at jeg er BITTELITT redd for søppelhuset i mørket… Noen som leser bloggen min fast har nok sett disse  tegningene før.. for ting som ser veldig uskyldig og greit ut i lyset…

 

…kan vise seg å huse alskens skumle ting når det er mørkt….

Det kan være massevis av ekle skumle krek… for det meste ROTTER og sånt, som vil angripe meg når jeg kommer for å kaste fra meg søppelposene mine.. Og NEI, jeg tenker selvfølgelig ikke på sånne små søte rotter som Vaniljeogpepper, jeg snakker her om STORE, fete, brune rotter…  Som gjerne tar deg til frokost om de får sjansen..

Og her kom altså JEG og Vaniljeogpepper på vei til søppelhuset i dag morges. Høne-Pøne var syk i fokjølelse og lå hjemme. Men Vaniljeogpepper og jeg fartet til jobb, og måtte forbi der oppe og levere fra oss søppelposene… Jeg KAN ikke finne på flere unnskyldninger lenger nå altså, overfor samboeren.. Og må ta min tørn med søpla…Hmmfr…

Ikke tenkte jeg at det skulle være noe problem for Vaniljeogpepper… hun KJENNER dem jo på et vis… TYPEN hvertfal…

Først stabbet hun fornøyd i vei, og alt så jo fredelig og hyggelig ut… i starten……

Og det gikk ganske greit til HIT… Da snur hun seg plutselig…piler opp låret mitt og helt opp, setter seg i hånden min og sier:

 


” MÅ jeg gå inn der?….” Hun skalv nesten litt… så hun slekter vel på matmor… Vi er jo EGENTLIG ikke redd for noenting… men…. 😉

Det var først da jeg knipset litt med blitsen der inne at hun så at det ikke var stort annet der inne enn det som SKAL være der… dvs søppel… Vi så hvertfall ikke noe annet..

Vel, så det ganske ufarlig ut i lyset, men jeg slang nå for sikkerhets skyld den søppelposen ned der i en helsikes fart… smalt døra igjen… og så LØP vi… bare sånn for sikkerhets skyld… Ikke det at vi er REDDE eller noe altså… 😉

Da vi kom oppi veien mot T-banen, får jeg en følelse av at det var noe mer der… ved søppelhuset… Noe som jeg ikke hadde hatt tid til å se ordentlig på der i farta.. Og det samme mumler Vaniljeogpepper noe om:

” …. det var en nisselue der da….  var det ikke…?”

Og det hadde hun helt rett i…. tror jeg….

Så nå begynner jeg littegrann å undre meg….  altså… hva alle disse nisseluene gjør, rundt omkring… Det kan ikke BARE være unger som har glemt igjen….? Eller kan det det?..

Ellers har vi hatt en fin dag på jobb 🙂

 EN syk Høne-Pøne, synes at siden hun ikke har fått være med på NOE gøy i dag, så er det henens tur til å trekke vinneren av dagens kalendergave… Og det er har hun JAMMEN rett i synes jeg.. SÅ med litt snørr om nebbet, er hun ganske klar her for trekking…

Men først svarene


Den første var , 


 

Den andre var

Tommy og Tigeren

Den tredje var 


Fiinbeck og Fia

og til sist hadde vi nissen som var

Bill Clinton

Og det var mangesom hadde rett i dag 🙂 Og Høne- Pøne gleder seg noe voldsomt… for ei som bare har ligget med snyteskaftet i en klut hele dagen, er dette et skikkelig høydepunkt.. og nå gjør hun seg klar her… Full fart ned i lua… Og opp kommer hun med en av lappene… på de med riktig svar… og det var….

 

 http://miastorp.blogg.no

Gratulerer med kalender-vinst Miastorp 🙂 Moro at du vant 🙂 Kommer du i innboksen med navn og adresse?Så sender jeg en hemmelig overraskelse i morgen ettermiddag 🙂

 

Og til deg som IKKE vant: Kom immnom i morgen om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 14 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 10

Ha en fin kveld videre <3

 

 

Mitt liv som sommerfugl… ;-)

Jeg lever mitt liv som sommerfugl,på et slags vis…Jeg lever ganske lett… og prøver å ta ting med en positiv innstilling


Hvis det er tunge skyer over meg… og noe prøver å slå ned… prøver å vippe meg av pinnen….

…hvis det er noen humper i blomsten jeg sitter på… og et vindkast truer med å ta piffen fra meg… Vel… så holder jeg fast alt jeg kan… flagrer i vei og vet at vinden snart vil gi seg… og så  kommer jeg meg nedpå igjen… Med et smil om munnnen..

 

Om vinteren finnes også sommerfugler..

..og jeg har bestemt meg for at livet blir hva jeg gjør det til.. Mitt liv altså… 🙂 Og jeg skal ikke sitte her og vente på at livet blir et ANNET… Nå er det vinter… og jeg  får gjøre vinteren til noe å glede seg over OGSÅ… selv om det av og til kjennes noe tyngre ut enn på en fargerik blomster-dag..


En vinter-sommerfugl bruker vinteren for det den er verdt… 

Og sist men ikke minst..

Nå er jeg blitt en Julenisse- sommerfugl 😉

Og vil derfor minne deg om at jeg har JULEKALENDER… Og du kan fremdeles melde deg på i dagens luke 🙂

Gå inn HER,så finner du oppgaven du må løse 🙂

Og så er du med i trekning om en hjemmelaget kalendergave 🙂

Kanskje DENNE

eller 

denne

Hvem vet… 😉

Men du må gjøre det før kl 22, for da trekker jeg og avslører svarene 🙂

 

Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 9 – Kom inn, bli med ;-)

Gårsdagen var herlig altså.. Med fine snøen som vekket oss om morgenen. En tur i akebakken, var ikke til å komme utenom liksom.. Og etter å ha skiftet på våte fjær,tørket snuter og høne-kammer,dro vi på shopping… De har skjønt at jeg ikke er vanskelig å be,nå i denne adventsstunden, så de får lurt seg med på ALT vi skal gjøre..

Og i dag sto julegaveshopping og kafe-treff med Oslopadda på programmet . Oslopadde er min venninne, og også en av de bloggløse bloggerne inne hos meg 🙂 Høne-Pøne og Vaniljeogpepper kjenner henne godt,og vi har vært på flere utflukter sammen før..

T-baneturen er kort, og heldigvis for det…for nede i sekken begynte det å romstere…. ganske så fort… av to som ville ut… og det fortere en svint!! Så da vi ankom kafeen på Storo- shopping, så var de ikke sene med å klemme seg ut av sekkåpningen, og opp på bordet.. Der fikk de øye på noe fryktelig spennende, hilste knapt på Oslopadda…. før de smatt opp i en hylle, hvor Vaniljeogppper mente det var noen hun kjente..

 
Hun fikk Høne-Pøne med seg i en fart, og rettt opp på jule-dyrene så forr som bare det… ” Og rundt omkring står alle de små RÅÅÅTTER… og de SKÅÅÅTTER… ” Slik sang de av full hals.. Jeg og min venninne Oslopadda, satt med ryggen til og lot som vi ikke kjente dem…. flaut liksom..

 


…Vaniljeogpepper hadde noen julehemmeligheter å utveksle med en av sine fettere… 😉 Kusinen på toppen spilte VIKTIIG, og lot som hun ikke var innteressert overhode.. Etter litt kaffe og fløte,som rotter og høner er veldig glade i, hadde fått bein å gå på… tok vi turen innom noen butikker  for å kjøpe gaver.. Men Vaniljeogpepper var mer opptatt av seg selv…og av å speile seg overalt 🙂

 

“Jeg kan da vikrelig ikke HA denne genseren lenger… jeg MÅ ha noe nytt” …. maste hun i vei….


Men da vi fikk øye på denne karen var alt maset om nye juleklær glemt…Nå var hun SIKKER på at hun hadde funnet riktig Nisse… Den EKTE nissen.. 🙂 Og ville nesten ikke gå igjen… Hun er VELDIG opptatt av om det blir noen julegaver til henne i år…


Enda større var gleden da vi fant dete treet… Vaniljeogpepper ELSKER jo glitter og fjas… og her lyste det jo gull og glitter… Hun ble ståede i lang tid… falt litt “i staver” som vi sier..


“Den som hadde hatt et sånt”…. 

jeg tror jeg må kjøpe et lite juletre i år altså… et bittelite, med masse glitter på 🙂 Som små jenter kan få beundre i all stillhet på julaften…

 

Vel hjemme, litt slitne, fant jentene hvert sitt blad og satte seg og leste…. Og det brringer meg inn på dagens oppgaver. Alle har vi vel et forhold til juleblader? Det som vi forkorter ventetiden med… Halvt liggende i en sofa kanskje.. når ribba står i ovnen… Noen juleblader som lager stemning, og minner oss om at DETTE er en gang i året… og kun DA… Julebladene de siste årene, har vært en del nytt,men også endel av de gamle gode,som mange av oss over 40 vokste opp med… Men de er FORTSATT i salg… 🙂 Så oppgaven i dag er altså: 

Hvilke juleblader er dette?

1)

2) 

 

3) 

 

Og i dag også må vi ha med en nisse 🙂

4) Hvem er nissen?

 

 

Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 9.  desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

 Jeg har 15 kalendergaver igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-)

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

 

 

Trekning av kalendergave bak luke nr 8

 

“Zzzzzzzzzzzzz……”….. *Frodith snorker*…. Sånn var starten på dagen… Vill snorking fra mitt rom… Skulle tro jeg hadde kroppsform som Jule-nissen HIMSELF.. sånn som jeg snorket i vei… Men det varte jammen ikke lenge… Jeg hadde vel håpet at Vaniljieogpepper og Høne-Pøne kunne holde litt fred en søndag morgen… Jeg hadde vel håpet at gårsdagen i Drøbak og Julehuset ville ha gjort dem litt utmattet, og at de dermed skulle ha sovet leng…. Men neida….

Her hadde de våknet av all stillheten tror jeg… For verden var nemlig “pakket inn i vatt” som de synger i sangen… Hele verden var hvit… Og da jeg lå der i senga visste jeg jo ingenting om dette.. Jeg lå der og sov, men våknet med et brak av romstering på kjøkkenet… Da jeg kom ut, hadde høna og rotta, kravlet og spolet og tatt plass i vinduskarmen…. Med snuten og nebbet trykket mot vinduet mumlet de: 

“fme fmør- fme fmør! ( “det snør-det snør” )

Og da det var konstatert, og de så jeg var oppe og halvveis våken, så var det ikke fred å få.. FIkk knapt kastet i meg en brødskive, før de dyttet meg ut døra iført den hersens stygge dunkåpa.. De dro me seg et tupper-ware-lokk, for her skulle det akes..


Ute var det herlig blått lys og masse snø, og de to var jo godt kledd, selv om snøen føyket i vei.. Dalen lå der, stor og innbydende..


Det kilte i magen da de satte utfor… og det var mye skrik og skrål.. 😉 “Weeeeeeeeeeeeeee”

Etter en del turer opp og ned bakken fikk de plutselig se et par votter og en nisselue ligg slengt i nærheten av et tre..

De var jo HELT sikre på at det var den ekte nissen som gjemte seg bak treet der…. De er jo stadig på jakt etter nissen.. Og her lå det votter og alt.. Kanskje nissen hadde klatret opp i treet? 


De pilte avgårde for å sjekke ut….. og stor var skuffelsen da det var helt tomt bak treet.. Jeg måtte forklare at det sikkert bare var noen unger som hadde hatt disse klærne… som hadde glemt det i snøen… og som var på vei hjem litt kalde på ørene..  Dette hadde de IKKE noe tro på… “Som om VANLIGE folk gikk med nisse-lue liksom”… De spolte rundt i snøen der en stund.. snuste, hakket og skvaldret… Og eneste måten å få dem med meg hjem igjen på, var å love at begge skulle få trekke vinneren av luken på kvelden…  Så her er de i dag, begge to.. klare til å trekke dagens vinner av kalendergave…

Men først svarene: 

På Stortinget kandet nok være mange nisser, som mange også skrev, men jeg var ute etter de med LUE 😉


1) Det var 16 nisser med luer på i Stortingssalen

2) En av nissene  var


Carl I. Hagen

 3) Og den andre var



Kristin Halvorsen

 

Og da er det to som er på vei ned i lua her hvor alle lappene med riktige svar ligger.. Og opp fra lua spretter de… og opp på sofaen, med lappen… hvor det står …. *trommehvirvler*…:

 http://ritahobbyfoto.blogg.no

Idag var det DIN tur!! Grautlerer med kalendergave 🙂 Du får den tilsendt i posten snart 🙂 Kan du komme med adressen din i innboksen? Så sender jeg i morgen <3 Moro at du vant .-)

Og til deg som IKKE vant: Kom immnom i morgen om du vil,  eller utover dagen… helt fram til klokka 22.  Jeg har 15 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 9

Ha en fin kveld videre <3

 

 

Rare dyr :-D

I det siste ha jeg blitt ganske opptatt av rare dyr… eller dyr generelt.. Skylder litt på Flaggermusvinger. blogg.no, som har smittet meg med dyreinteressen på bloggens sin.. Men det er ikke bare levende dyr altså.. Jeg har vel en stor svarhet for rare kosedyr, som kommer sendt ti meg i i posten  også, som du sikkert har skjønt på årets julekalender.. 

I går var jeg som du kanskje har fått med deg , en tur i Drøbak for å møte bloggsøsteren min Lady August, og i tillegg til all skravlingen, fikk vi vært innom Galleri Havstad, som er et herlig galleri, med mye RAR kunst. I love it 🙂

Her er noe av det vi så


Jeg skulle gjerne kjøpt alle sammen…

men jeg kjøpte dette under her til meg selv i julegave…

 

Og jeg fikk dette til jul i fjor


 Så de passer jo fint sammen i stua her 😀

Herlige rare dyr…

 

APROPOS RARE DYR

 -Vil også   minne om at det fremdeles er mulig å melde seg på i dagens luke på julekalenderen min 😉  Fram til kl 22 faktisk. Hjemmelagede/heklede kalendergaver 🙂

Gå inn HER så kommer du rett på dagens luke og kan være med på julenøtter, og vinne en hjemmelaget gave 🙂

 

Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8 – Kom inn, bli med ;-)

Du som var inne på kalenderen i går, fikk med deg at jeg fikk dratt “jentene” ut av dynene…. stappet dem i sekken… og satt nesa mot Drøbak.. Vi hadde en herlig dag i Jule-byen, hadde avtalt å treffe Lady Augst.blogg.no der, bloggsøsteren min. Og du fikk kanskje med deg på kveldinnlegget i går, at det var stor gjensynsglede mellom Vaniljeogpepper og Lady August. Rotta var jo på tur rundt i Norge i sommer, hos ulike bloggere, og Lady August var en av dem hun reiste til, med posten 😉

Stor gjensynsglede

“Jentene”, dvs Høne-Pøne og Vaniljeogpepper, var egentlig ganske gira under hele oppholdet… Det var mye mas om JULEHUSET, og når jeg og Lady August prøvde å få pratet litt… eller litt mye… så sto den ene og hakket meg i siden med nebbet konstant….”kom igjen… kom igjen… bli ferdig..” .. mens den andre TOK FOR SEG av Ladyens kaffe, for å få litt fortgang i sakene liksom..

” Er dere ferdige snart.”…*slurpe*….

Så vi var jo bare nødt å skynde oss til Julehuset… Og i alle jule-butikkene og julestemningen som er der nede, er det jo jammen ikke lett å finne riktig hus… men til sist fant vi et som det garantert måtte være..


 Det sto til og med JULEHUSET på et skilt der..

Og inne var det alle små jenters drøm å være…


God utsikt og litt trygt på Lady Augusts skulder.. 


Inntil hun igjen ble litt varm i trøya.. 

Ble jo helt gira når hun fikk se denne gjengen, og gaulet av full hals: “På låven sitter nissen med sin JUUUULEGRØT”!! Og fikk selvfølgelig orkesterplass 😉


Høne-Pøne ble invitert ombord til noen smånisser i en vogn… og der la hun seg til å sove igjen…  Zzzzzzzzzzzz.

Med alt dette i minne, alle nissene, alle de små nisssene og store nissene, ble de veldig inspirert og fikk  en lur ide til dagens luke… 

Dagens første nøtt- laget de med et smil om munnen… eller nebbet…  😉

Hvor mange nisser bor det her


 Altså, vi er ikke ute etter hvor mage repsresentanter som sitter på stortinget . he-he..

Nei, vi lurer

 

 

1) 

Hvor mange nisser ser du i stortings-salen? ;-D

 

2) og hvem er denne nissen?

 

og denne

3)

 Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 8  desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

Trekning av kalendergave bak luke nr 7

 

Dagen i dag startet som du vet litt sånn i ørska… Litt groggy var vi her.. Høne-Pøne Von Bentasil lå og snorket, mens Vaniljeogpepper var litt mer på hugget, i det klokka ringte.. Jeg tror de ante at noe var i gjære.. og Vaniljeogpepper…. vel, hun har virkelig NESE for sånt altså.. Og det kan vi vel si at Høne-Pøne mangler..

Klokka ringte…Ja, jeg hadde den på vekking.. Og bare det var nok nok til at noen og enhver kan begynne å lure.. På en lørdag liksom.. Vel,jeg skulle utenbys og møte Lady August, min bloggsøster.. Hadde vel i utgangspunktet tenkt å dra alene,men jeg tror Vaniljeogpepper SKJØNTE det som sagt.. Og når jeg så DE spørrende og bedende øynene, så hadde jeg jo ikke hjerte til å la de bli igjen her.. Så opp i sekken med dem… 😉


Da vi nærmet oss Drøbak, hvor jeg skulle møte Lady August, var Vaniljen skikkelig ivrig, og presset seg opp av sekken… Hun har jo vært hos Lady August i sommer en tur, og tror hun fremdeles drømmer om Ladyen og alle den deilige snopen hun fikk der…

 


Det var ikke mulig å holde henne på plass nede i sekken, hun buktet seg rundt og tråkket på Høne-Pøne i ett sett, så jeg måtte la henne få sitte oppå sekker å se… Forventningsfull speidet hun til alle kanter, for å se etter Ladyen..

 

Vi var litt tidlig ute, v’æret var strålende, så Vaniljeogpepper kravlet litt rundtomkring mens vi ventet ,  ganske så fornøyd med å være i Julenissens by, Drøbak. Høne-Pøne hadde ikke helt kommet seg etter gårsdagen så sov litt ekstra i sekken..


Verdens beste jule-by, det er jo nisser overalt, på alle vegger og alle hjørner…

Men SÅÅÅÅÅ, var endelig Lady August der…Og det var stro gjensynsglede melleom Vaniljeogpepper og Ladyen.. Og Høne-Pøne var veldig glad for ENDELIG å få treffe Ladyen hun også… se på DET blikket liksom…. 😉


Fort varm i trøya igjen… og tok seg til rette av Ladyens kaffe selvfølgelig 😀


Lady August ville til og med leke litt…. Ikke noe er bedre… 

Da vi var innom siste kafeen fikk Vaniljen øye på noe hun kjente igjen… og ble veldig glad og fonøyd.. “VANILJE; VANILJE”… Inntil hun plutselig skjønte at det hadde noe å gjøre med mat eller drikke… Og at HUN kanskje var en av ingrediensene…. Da ble hun plutselig litt stor og våt i øynene… Og hadde lyst å drra hjemover igjen… ;-D

Da vi dro hjem var det mørkt ute..

Høydetpunktet, foruten å treffe Lady August igjen, var selvfølgelig julehuset… Men det får du høre mer om i morgen.. 😉

 

Nå er Høne-Pøne veldig klar for trekking her altså… HUn har liksom ladet opp litt hun, tok seg en høneblund etter vi kom hjem også… Så nå er hun klar som bare det… 

Men først svarene: 

 

Den litt bakvendt-snakkende meldingene var: 

1) Høne-Pøne liker klementiner og mørk sjokolade,  men min sjokolade får hun ikke

2) Vaniljeogpepper han i jule-belysningen på Oslo City

og de to nissene var

3)


Jens Stoltenberg

og 

4) 


Johnny Depp 

som mange hadde gjettet 🙂

 

Nå vil Høne-Pøne altså ikke vente mer, så jeg slipper henne ned i lua hvor alle lappene ligger, med de som har rett svar… “kakle-kakle”… *romstere*…. Og opp fra lua kommer….

 

 

 http://cuskima.blogg.no

Cuskima har kalender selv også, med masse fine gaver 🙂

 

Gratulerer til deg 🙂 Kjempekos at du vant 🙂  DU har stått på altså 🙂  Kan jeg få adressen din? Jeg har ikke  den. SKriv i innboksen 🙂

Og til deg som ikke vant: 

Kom innom og bli med i morgen tidlig eller utover dagen- jeg har mange kalender-ting igjen 🙂 ca 16 ting igjen 😀 

 

Ha en fin kveld så lenge- og god natt etterhvert <3