Ta`rei en bolle a!

 

Ja… De fleste har vel hørt den?

Bli bedt om å roe seg ned liksom! Lurer på hvorfor det uttrykket er akkurat sånn… Det er vel fordi med en bolle i munnen, så blir det STILLE PÅ DEG…Kanskje det er tanken. 

 

 

 

Vel… det ble i alle fall HELT stille på meg når jeg FIKK MEG en bolle i dag. Kom ikke en lyd fra denne kanten skal jeg si deg. Nå vil du kanskje nekte på at dette er en bolle? Vel.. det står “kanel-bolle” der man får kjøpt dem, så det får være godt nok. 

Ellers har det meste av definisjonene på hva bolle er, med sex og gjøre.. Merkelig nok. Ikke bare dansk altså. 

 

Vel, mine boller “har seg litt” ser det nesten ut til 😀
Kanskje jeg ikke skulle spist den ene opp så fort, så kanskje de hadde formert seg? Jeg baker jo ikke, så burde vel tenkt på muligheten for at de skulle yngle litt i stedet for…Ha-ha..

 

 

Dette var dagens bidrag til min lille foto-utfordring.

 

 

 

 

Hvis du vil være med i min lille folto- utfordring hvor vi tolker ord med å legge ut bilder, så finner du reglene HER. Hadde vært gøy om du ble med.
De som har lagt ut noe så langt er disse under her. (Noen 1 innlegg, andre daglig. Moro uansett.) Dere må nok bla litt på siden deres, for dette er ikke direkte lenker til innleggene bare til bloggen.

 

 

Natheless

Midtlivskrise

Solliv

Evaswindow

Mettejosteinsdatter

fruensvilje

dedicat

gryende

kariengesvik.no

utifriluft

rubia1/Sonja

kjerringtanker

 

DU må gjerne bli med. Bare start når du vil. Si fra til meg, så legger jeg deg til på listen med linker som jeg legger ut hver dag 🙂 

 

 

Hvis du vil lese/se de andre ordene jeg har tolket så finner du de under her: 

VÆR

ROT

REV 

BUKK

BRUS

PANNE

BYGG

 

 

#rev #utfordring #homonymer

 

 

 

5 kommentarer
    1. Herlige boller det der. Det morsomme var to små føtten som titter fram under dem!!!! Ladytegning! Når man snakker om litt av hvert hva bolle betyr, så ble det jammen digre boller på den vesle frøkna! Ha en herlig dag med humor! Klemsiklem:)

    2. Det er jo boller, så absolutt dugende løsning dette ja 🙂 Og jeg vurderte også varianten som danskene bruker, men ombestemte meg, så godt du tok det med i ditt innlegg 😀
      Klem ♥

    3. Ja du burde latt dem formere seg. Tenk så deilig da, små søte lunkne bollebarn hver dag. Litt grotesk egentlig 😀 Men skillingsboller er godt, eller kanelboller da, som dere insisterer på å kalle dem. Knis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg