En hemmelig hage

Hva er en hemmelig hage?
Er det en hage som INGEN har oppdaget ennå.
Er det en hage som noen eier, men som har vært hemmelig for MEG helt til NÅ?
Hvis det er det siste så betyr det at jeg kunne gå til en hvilken som helst “kjedelig” hage, på et byggefelt på Kolbotn eller et sted i byen her…og så tolke DET som en hemmelig hage liksom?

Jeg var litt usikker på hvordan Verdande har tenkt dette begrepet. Det er hun som har gitt meg dette foto-oppdraget.

 

Hemmelig hage

Jeg har valgt å tolke dette “hemmelig” på min egen måte. Jeg tolker det her som noe litt skjult, litt “mystisk”. Jeg har hatt masse tanker om dette fotooppdraget.
Det som har streifet meg MEST er at en hemmelig hage er en hage jeg faktisk ikke SER… Jeg har tolket det som en hage som ligger der… bak en port, et gjerde. Den kan være stygg eller fin, velstelt eller et villniss… Jeg har faktisk INGEN anelse… Men jeg KAN få en anelse.. om jeg bare titter inn porten.. Hvis jeg tør..

Men se DA er den jo ikke hemmelig mer.. Skjønner? 

Derfor er DETTE løsningen jeg valgte, og dette motivet jeg så i dag som ble løsningen: 

 

 

“Hemmelig hage”- oppdraget ble gitt av min bloggløse bloggvenn: Verdande 🙂

 

 

Her er alle foto-oppgavene jeg har fått av leserne mine. Du kan også legge igjen en oppgave hvis du vil, så havner du på listen under her. Og jeg skal PRØVE å gjennomføre 🙂 De med gjennomstreking er gjennomførte foto-oppdrag som er lagt ut på bloggen. Bare å trykke på linken så finner du dem.  Hvem som har gitt oppdraget står bakerst.

-en selfie med en kongelig (Hanne Beate) 
Hva er verdt et besøk i Oslo, som er litt ukjent for folk flest (Hanne Beate)
-Ukesaktivitetutfordring: typisk mandag, typisk tirsdag, typisk onsdag, typisk torsdag, typisk fredag, typisk lørdag, typisk søndag  (Lillian:  sognafaret)
-Hemmelig hage (Verdande)
-Troll kan temmes (Verdande)
Munter mat (Verdande)
-Kjolebonanza (Kjerrningtanker)
-Vann som er så stille og som speiler naturen, slik at man kan snu bildet begge veier og det ser likt ut (BforB)
-kjendis-Frodith (Kariengesvik)
-kake-Frodith (Kariengesvik)
-flygende-Frodith (Kariengesvik)
Et bile av Frodith sammen med en snegle (Elevele)
-bade-i-juli- bilde (Utifriluft)
-Selfie med trikkefører (Mettejosteinsdatter)
– ta på et morsomt kostyme, og ta et bilde fra toppen av Holmekollbakken med Oslo i bakgrunnen (veralynn.blogg.no)
-teskjekjerringa i byen (Ma)

 

 

 

6 kommentarer
    1. Helt fantastisk løsning, Frodith !!!!! Jeg var så spent på hva du ville finne 😄. Porten på gløtt er midt i blinken 🤩.

      Utgangspunktet for utfordringen var faktisk et turminne fra Liverpool. Jeg sto med nesa klemt mot en rosa, snirklete smijernsport og tittet inn på «Strawberry Fields». Beatles-rundtur 😊.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg